Isnin, 11 Ogos 2014

ohhhhh anak ku Faeeq Shamim...

holaaaaaa...
hari nak cerita pasal anak la..
haiii..rindu ngan si dobottt tu...
grrrrrrrrrrr..gedix sgt...

hokeyyy..jom story..

now Faeeq da 1tahun 7bulan..ekceli da banyak sgt2 perkembangan die..
bukan saje pada badan..tapi otak die..
aku tak de supliment2 yg mahal dok bagi ke die..
juz stiap pagi bagi vitamin Champ perisa oren utk tambah selera makan..
lepas tu bagi minum Yakult..bagus untuk perut..
kan Yakut tu ade bektiria baik and mencuci usus..
makanya sembelit yg pernah singgah kat faeeq aku dah nyahhhhh kan jauh2..
haiyakkkkkkkkkk...jgn ko singgah lagi kat anak aku..-tgn silang serupe atroman kasi fireeeee!!!!!-

jenuh oiii anak sembelit..sampai nangis2 die meneran..
lepas tu sampai berdarah darah..
nanges aku tgk darah kat najis faeeq..mesti sakit mase nak keluarkan..sobbbsss...sobssss
goggle sane ini banyak yg sugest minum yakult..
alhamdulilah... bagi setiap pagi 1 botol..
tak de lagi da sembelit...dalam tidur pun boleh yakkk taw..haishhhh
sabo je la...ehhh..cerita kebaikan yakult nex entry..
ni nak cerita pasal faeeq da pandai tu pandai ni and ke obsesan die dgn songkok raya..
mihmihmih

bab IQ..boleh tahan la itu ini die..
nak kate aku and fariz banyak mengajar sgt itu ini tu..tak jugak....
mungkin dari rumah pengasuh..
ehhh..bukan mungkin lagi...opkos la...da die seharian kat situ..
mak apak die ni jumpe malam jer..lepas tu berapa jam la sgt...

aku tak la serah 100% suruh pengasuh ajar anak aku macam2..
tapi mmg banyak perkara yang aku rase aku tak ajar pun..die tahu..
setakat ni semua benda2 yg baik baik jer die tahu..
yang anih anih mintak simpang...
contoh paling ketara ni die...


hahhh..ni gamba ahad tadi ..jalan2 kat 1Utama..terjumpa la moskot PERERO ni..
ramai yg amik gamba dengan patung ni..kitorang pun selit la nak jugak..
suh adik aku snap..mase amik gamba ni sumpah aku tak tahu faeeq buat pissss..
aku igt die angkat tgn macam tgh babai tu je..
aku pun senyum kambing la...
mase tengok balik gambo tu....ehhh..buat piss ke hape ni???
piss jari silang lagi...mihmihmih...sape ngajo paeeq oii...

 yg ni pulak raye tadi..mud baik la tu pakai baju baru..amik gambo die da siap2..
paeeq..smileeeeee...
ehhh..cap jempol die tunjuk!!!
spe ngajo ni anak?????

aku bila belek2 gambo dak faeeq ni..gelak sorang2..
mane die tahu buat semua ni..aku ngaja ke??bila??
apak die ngaja ke??haishhhh lg tak pernah nengok pun...
rase kagum pun ade..rase best gila pun ade...
sirius best rupanya tgk anak pandai tu pandai ni ...
walaupun kitorang laki bini tak dapat hadap anak 24jam depan mata..
harapan kitorang die pandai berdikari..
macam aku cakap aku tak serah anak 100% kat pengasuh suruh ajar anak aku segalanya..
tapi masa yg ade die dgn pengasuh..aku mmg bergantung harap..
lepas tu doa yg baik baik and tawakal 100%  aku serah pd Allah S.W.T..
moga anak aku selalu dilindungi..slalu jadi budak baik dekat rumah org..

lagi satu..sekarang ni die da pandai cakap sikit2..
masyalahhh..syokk gila oiiii...
setakat sakit ke..gatal ke..da biasa sgt..
hari tu die jatuh..and lutut luka kena batu..
mau tak luka..berlari sana sini masa raya tak hengat..
gedebukkk jatuh..luka kepala lutut..

ngadu ngan apak die..
atittt..atitt..atittt..awww..awww...awww...

hahahah..gelak besa kitorang denga awww..awww.awww tu...
mane ko blaja nak???
bila apak die tiup2 luka tu bg sejuk..awww..awww..awww pulak die..

ni semalam,,aku tgk2 video kat hp..
die pun menyebok la nak tgk jugak..
lepas tu ade vidoe die main dgn nenek die..-mak aku-
aku ckp kat die..Faeeq..nenek..
nenek..nenek..nenek die sebut..wahhh da pandai panggil nenek pulak..
dengar mak aku mesti di cium cium cucu intan die ni..
kahkahkah..cucu baru sorang..harus la mak aku intan payungkan si faeeq tu..

tapi tak best..aku suruh pgil aku mummy!!!..amma yg bunyik...mummy..amma..
blasah la faeeq...amma pun amma la ...
apak die cukup bangga sbb faeeq berjaya sgt2 da sebut papa tu dari die start boleh cakap sikit2..
tapi bila mintak ape ape..bila suruh ape ape kat apak die..bukan apaaaa yg bunyik..maaaa..
semua org yg die pgl maaaa..nenek pun maaa..atuk pun maaa..
sebelum ni pndai da ckp acehhh (trima kasih)..tp ni da lupa la kot..lama tak denga..
tapi paling hebat bahasa jepun la...sepatah haram aku laki bini tak paham..
ajak sembang..tp lain bahasa..angguk angguk..geleng geleng je la...
bahahahah

sekarang pulak sejak lepas raye ni..die obses dengan songkok..
kalau songkok letak kat kepala die..elok terletak..
kalau topi ke..penutup kepala ke letak kat kepala..
mmg melayang..die tak suka..kecuali songkok.. 

masa testing songkok raya...terus selesa..terus tak mo tanggal..nak tanggalkan tuk try saiz lain meronta ronta..so tak de pilihan..papa terus beli..nasib tak sempit tak longgar..
faeeq..faeeq..sabbbssss....sobbbssss mak ko ni...

 nak pegi beraya...papa suruh pakai baju badman..tapi die nak songkok..
ehhh..mcm mane badman nak terbang pakai songkok???
huhhhh okeyyy..layannnn

 nak pergi beraya..alahaiii..pakai t-sht dgn shortpants kot..tapi die nak songkok gak..
macam aneh je faeeq...
huhhhh..layannn

 testing tarbus..ayah alip pun test... mummy nak belikan utk pakaikan dengan jubah..tapi jubah tak de..so tak jadi beli..hahahaha nasib baik die tak kenan tarbus tu...kalau tak terpaksa la belikan jugakkk..
grrrrrrrrrrrrr

nahhh..teman mummy balik kampung..songkok tak tinggal..baca yassin sekali..
alahaiii ostad...
boleh la..boleh la...jarjit sigh ckp..

best gila tgk anak..
best gila ada anak..
bist gila anak bijak..
best gila..gila..gila..
mihmihmihmih..

anak uolsss macam mane??
mesti lg best kan..best sgt tgk anak kan..
aku merasa and nak terus merasa..






Tiada ulasan:

Catat Ulasan