Selasa, 15 April 2014

Experiment - Ajar Anak Bercakap

Ikhtiar..
Yg tentukan semuanya Allah S.W.T
kite sebagai hamba ni nak yg terbaik harus usaha sehabis baik..

Hokeyy..
story aku masih lagi la pasal anak..
hahahahah
anak-anak-anak..
lantak haku la kennnnnnnnn

Aku masih gigih bg Faeeq Juz Tok Guru + Omega Guard Sheklee
tapi selang-selang hari..
3x sehari mcm tu..
selain bagi die sihat bertenaga..
supliment ni buat otak dia cergas..

Yg aku perhatikan,,
Faeeq ni cepat tangkap sikit budaknya..
so kena la berjaga-jaga dari aku n Fariz terbuat perkara-perkara yg xsepatutnya depan die..

Setakat ni segala yg aku suruh and arah die cepat jer die buat..
Like 
'Faeeq, sepak ball tu!!'
outomatik die bangun carik ball die n SEPAK..
walaupun endingnya die tegolek jatuh..
sepak angin bukan sepak bola..
hahahaha

lagi aku gigih ajar die bace doa..
lepas kitorang solat and berdoa die mesti duduk kat pangku aku / apaknye..
almaklumla sepanjang kitorang solat..
sangat hebat la die mengacau..
di tunggang la apaknye..
di tarik la telkung aku..
xpe la..terapi diri untuk SABAR..
kahkahkah

sekarang bila dengar kat tv ade bacaan Al-FATEHAH..
laju die tadah tangan..
Alhamdulilah..

lagi aku ajar..
bila aku bg ape2 benda kat die say terima kasih/TQ..
experimen aku berjaya..
kahkahkah..

semalam aku bagi die sikat suruh sikat rambut sendiri..
die amik sikat tu then say "TEKCEH"
de la bunyik-bunyik terima kasih tu kan..
hahahahah

Setakat ni mama/papa/akak/ da berbunyik la..
Akak tu dtg dari mane die blaja aku xkaji..
die mane la ade kakak..
grrrrrrrrrrr..
kat tempat pengasuh la kot..
yg geram aku ajar pgl aku MUMMY!!! die ttp MA!!!!!!!!!
Belasah la anak oi..nak panggil ape pun..
mintak susu harus mummy buat..
tapi pape hal papa yg ko pgl..
haiyakkkkkkkkkk


mcm biase laki aku pun sebok la kagum..
tak tahu bininye ni ha serupa cikgu tadika mengajar anak setahun 3bulan becakap..
kadang-kadang da mcm bunyik itik ngn ayam becakap..
xpe la..slow-slow..inshalah berjaya..

nak harap apaknye..
alahai...die ajak main jer la...
Car-Ball-Car-Ball
mane la anak tu xasik main je..
hehehehe

So para ibu-ibu bapak-bapak sekalian..
jgn pernah malas and cepat putus asa didik anak..
dari umor die setahun jagung ni la nak didik..
kearah kebaikan atau kearah yg xtentu arah.

heeeeeeeeeeee

Ni experimen aku la kan..
experimen korang crete la sendiri..
lain mak apak lain la caranya..

sekian- nanti update lg kalau ade yg best-best




FaeeqShamim 1tahun3bulan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan