Selasa, 2 September 2014

Cabaran 30 hari : Hari ke 3 - Perkara Yang Menguatkan Mummy Faeeq


hahoiiii...
yes berjaya kejar cabaran #KBBA ni..
akhirnya...

untuk hari ke 3 ni iaitu 3 September 2014..antara tajuk yg aku suke lah sgt sgt..

"PERKARA YANG MENGUATKAN SAYA"


Yeahhh.. 
Muhamad Farizul B. Kinan

hamba Allah ni la yg da bejaya tambat hati aku 8tahun lepas..
mule mule juz kwn kwn..tapi kwn yg lain macam..
pakcik ni caring sgt..haa..kan ade dalam list cabaran hari ke 2..
sape sape yg caring dgn aku..aku akan tangkap cintan..
nahhh..ni la die yg da berjaya..tahap PHD,MASTER,DOKTOR FALSAFAH dalam hati aku..kahkahkah
dia lah kawan perang..die lah kawan nangis..dia lah kawan susah..die lah kawan senang..die lah kawan garuk belakang badan..die lah kawan urut kaki betis tgn kepala..die lah segalanya..
die tak penah bosan aku nengok dari dulu sampai sekarang layan perangai mengada aku ni..
layan je la walaupun sellalunya mate ke tibi..mulut layan aku membebel..
bahahahaha...
yesss..die ni lah penguat pertama dalam hidup aku..
tak de die aku tak tahu la aku ni kuat ke tak nak hadap hidup yg mencabar ni..

DAN

ini nyawa kitorang..
Muhamad Faeeq Shamim B. Muhamad Farizul

die ni la dunia akhirat yg aku ade...(setakat ni) 
tak de budak kecik ni huru hara..bila ade depan mata pun huru hara..
acam ne tu??hahahaha sbb mak die kaki bebel..tak boleh anak salah sikit..nak membebel saje..
tu lah huru hara..
tapi aku syg gila kat die...die datang dlm idup kami..dah transpom apak die 90% dari penrangai bujang..
gila banyak kan..sepanjang ade die jugak kitorang tak pernah lagi gaduh sampai nangis nangis aku ni ha kena marah...sebab kalau aku nangis si kecik ni nangis..pas tu apak die rasa bersalah..apak die pun nangis..kahkahkah
dak kecik ni ade 1 perangai..die tak kan bagi can aku nak baring bedua dua romentik depan tibi ngan apak die..bukan saje depan tibi..walau kat mana mana pun..Faeeq say NO!!!...die wajib akan muncul  kat tengah tengah..hai paeeq..mmg lambat la kamu ade adik cenggini..
da setahun lebih mummy tidoq xpeluk papa..kahkahkahk..tettttttttttttttttttt


hahhh..kalau cerita bab anak beranak mau panjang berjela jela...
so stop..and bagi tahu yg penting penting je...
aku bersyukur sgt sgt di kurniakan suami sehebat and sebaik Fariz..
lepas tu sejuta lagi syukur jugak sebab hadiahkan and amanah kan kami utk ade Faeeq..
sekaligus aku tak pernah lupa jasa mak ayah aku..dorang jugak tonggak aku kat sini sekarang..
semoga semuanya berada dalam jagaan Allah..Aminnn..



PEACE @--->---


3 ulasan:

  1. salam perkenalan dari mamamyja. jemput singgah, komen and follow

    CABARAN HARI KE-3

    BalasPadam
  2. salam perkenalan..

    saya miss sasu, pengedar sah shaklee. jika ingin kan supplimen shaklee boleh hubungi saya ye.012- 985 1718

    saya ada exp luas dalam kurus dengan bacaan kalori. thankss

    BalasPadam