Selasa, 20 Mei 2014

Faeeq Maafkan Mummy

This week Faeeq batuk2 pulak..
Alahai anak..
Tiap  minggu betukar2 sakit kenape????

Patut ke aku tanye soalan tu??

kenape aku ni xsedar2 yang semua tu kan tuhan yang bagi..
nampak sgt xbersyukur dgn ujian yg seciput cam tu..
_T_

Mlm td pukul 3pagi Faeeq menguji kesabaran aku..
elok mintak susu..
menyusu then batuk2..
lepas tu muntah.,
muntah dengan banyaknye...
habis baju seluar kena muntah..
habis cadar ,tilam bantal di muntahkan..
dengan mate mengantuk,,
darah pun naik la kan.(Setan menggoda)

aku marah die..
aku angkat die bwk pegi bilik air..KASAR!! (Astagrfirllah!!ape mummy da buat kat Faeeq??)
aku letak die kat bilik air sengsorang ..
Fariz aku kejut suruh bangun..
aku suruh mandikan Faeeq..
aku bukak semua cadar n sarung bantal..
ganti yang baru..
aku campak cadar yg da berbau tu kat bilik air.. .(PROTES)
bau muntah da menusuk hidung..
penuh bau masam 1 bilik..
betambah hangin aku dekat faeeq..

Aku dengar si kecil tu  menagis bile di mandikan ..
Fariz mandikan DENGAN AIR SEJUK.. (Allah..kecianye anak aku)
tapi aku biakan je..
xde pulak rase kesian aku kat die..
puas hati aku die menagis..(Hebat kau SETAN!!)

Fariz bawak die masuk bilik..
xbetawel pun.. (Faeeq!!..menangis mummy bile igt blk)
kesejukan die..
dengan merengek2 mintak simpati aku..
aku tengokkan je..xlayan pun..(Kejamnye mummy)
aku xpeduli pun nak lap2 kan bdn die ke..pakai kan pempes ke hape ke..
marah aku membuak2 lagi..

Tgk aku xrespon pun Fariz la yg lap kan bdn die and pakaikan pempes..
sumbat puting kemulut die..
tapi xnak tido pun die..ajak main..
aku xlayan.. (Maafkan mummy syg)
Fariz da sambung tido..
aku biakan anak aku tu main sesorang..
tapi die guling2 kat aku mintak di layan..
merengek2 manje mintak susu..
tak tahu ke die maknye tgh marah kat die???
aku buatkan susu then die menyusu kat bawah ketiak cam slalu..
tahu2 layu and tido.. :'(
-
-
-
-
-
-
-
-
6.30am aku bangun..
Tgk si Faeeq tgh lena sgt..
kecian da meresap kat dlm hati ni..
otak pun pusing2 pikir..
APE AKU DA BUAT MLM TADI??????????????

YaAllah..
kecianye anak aku..
kenape la aku ni slalu sgt layan mud setan..
kenape la slalu sgt salah kan anak kecil ni dlm ape2 kesalahan yg die buat..
kenape la sengal sgt..
kenape la jadi mak yg slalu ikutkan nafsu marah..

die xtahu pape..
xpaham pape..
ko tahu x???die xpaham!!

Die sakit die xmintak..
aku yg kurang perhatian bab makanan die..
air yg die minum..
kebersihan die..

Aku la yg salah..

YaAllah..
Ampunkan dosa2 aku selama aku jadi ibu..
maafkan aku sebab xsunguh2 jalankan tanggung jwb yg kau amanahkan..
YaAllah..
tingkatkanlah kesabaran aku nak hadap kerenah anak..
kuatkan la aku tuk berjaya besarkan anak..
tabahkan la aku hadap stiap cabaran yg kau beri..
YaAllah..Ampunkan aku..


Faeeq,,Maafkan mummy..maafkan mummy..
Mummy nak cube jadi mak yg terbaik tuk Faeeq..
tapi mummy gagal lagi..
Mummy syg Faeeq..
maafkan mummy syg..
sorry!!
:'(



1 ulasan:

  1. ;-(..akak yg baca pun rasa sedih...sbb akak pun lepas marah2 n bebel kat anak mesti akak menangis sendiri...rasa bersalah walaupun ank tu dah besar..betul tu ..semunya godaan syaitan..selalu igt pesan hubby if rasa nak marah istighfar byk2...:-)

    BalasPadam