Khamis, 29 Mei 2014

Kurus Selepas Bersalin


Ayu Raudhah

Memey Suhaiza



Hokey..
Tajuk pun da tahu..

kat sini aku bukan nak jual baju or jual produk..
tapi nak jual pertanyaan..

MACAM MANE DORANG BOLEH KURUS??????

Mushkil aku dgn artis2 ni..
lepas bersalin senang2 je kurus..

Ape la rahsie dorang ni...
 
xmakan ker??
Diet ketat sgt ke??
pergi gim hari2 ke?? 
makan produk ape??

haishhh..boleh gile meroyan aku kalau pikir..

seingat aku dorang ni bersalin dulu saing2 aku jer..
-kecuali diana danielle tu-
badan dorang pun naik saing2 aku gak..
heheheheheh - ye ke??-

tapi pelik bin hairan kenape badan aku menten dengan lemak2 tepu...
yang dorang ni da selim melim blk????
-ayat bunyik benci sgt taw..aoowww-

p/s : dorang banyak duit..boleh pegi london kuruskan badan!!grrrrr

sekarang ni aku da tahap zon malu nak pergi kenduri org..
kalau jumpe kwn2 ke..sedare mare ke..
kompom tegor!!

-hamboiiii ko skg..bdn mmg mcm mak org..(aku mmg mak org la sengal!!)
-hoiii..ko lepas beranak badan naik xhengat!! (kuang ajak ayat tu..nak bagi penyepak je rsenye)
-ko makan pil perancang pe Da sampai gedempol cam ni???(aku da stop makan la nok!!)

ishhhhhhhhh..
dan mcm2 lagi la teguran aku dapat..
korang igt gemuk ni di mintak2 ke??
korang igt aku nak ke gemok!!!

bile pikir banyak2 kali stress sgt oiii..
aku boleh nanges sdiri kalau tgk bdn aku skg..
lemak kat perut ni ha da macam belon..
peha aku ni ha kalau pangang lebih enak dari daging kambing..
lemak belakang badan ni..
da macam tepu xmau langsung pisah dari aku..
dok peluk aku ketat2 dari belakang..
mihmihmih

untuk pengetahuan..
aku skip makan banyak da..
aku da minum air sebanyak mungkin da..sampai xsempat2 nak ke toilet kalau nak kelua balik air tu..
aku da slalu kepenatan kejar anak aku tawaf dalam umah..
da selalu sgt la kepenatan stress dgn kerja...
tapi???

hape pun xmenjadi...
magkin gemok..

sedih gile oiii..
korang yg merase je tahu ape aku rase..
korang ingat sape yg nak gemok??
sape yg xmo cantik..
sape xmo selim melim..

tapi pade yg kurus selim melim tu jgn la dok mengate org2 gemok ni..
hodoh sgt ke..
tuhan yg bagi taw..
sepatutnye aku bersyukur..
tapi sebab mulut longkang yg busuk memanjang tu..
aku jadi manusie xbersyukur.. sobss..sobbss..
bukan kami mintak jadi gemok...
(ayat sedih mintak simpati ke mintak kaki ni??)
grrrrrrrrrrrr

aku harap ade sinar kekurusan kat depan sane tok orang senasib dgn aku..
kihkihkihkih

Misi
*Try kire kolori dlm makanan sebelum makan..try 1000kelori dlu tok sehari..
*Makan detox sehari 2biji sebelum brfs..
*Try makan malam sebelum pukul 8..(tapi pukul 10 perut mintak di isi lagi..haiyakkkk)
*Try  minum 3L  air sehari..(tiap setengah jam lari ke toilet..huhuuhu)

p/s : Kurus tu mungkin cantik dekat mate manusie..tapi kalau gemuk tu lagi aku cantik di pandang Allah..aku pilih gemuk...

~POSITIF~

 

 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan