Rabu, 11 Jun 2014

Pelamin Anganku Musnah

Tajuk tak mengalah..
tapi mmg pelamin idaman musnah..
ribu riban terbang..
apa yang di impikan..-just impian-
apa yang diangankan..-just angan-angan
apa yang di mimpikan..-just mimpi
NOTHING!!

Ni jadi dekat wedding adik aku..
sedih gila oiii bila angan-angan kita tak la tercapai..

Bulan lepas adik aku no 3 kawen..
segala persiapan da atur cantik da..
mana tempat pelamin sanding..
mana tempat pelamin nikah..- sebab Bella nikah dekat rumah harus ada mini pelamin ..grrrr-
hias bilik pengantin..
and segala dia da atur cun-cun da..
aturcara majlis semua okey..
sedara mara semua ade..-aku je tak ade..kan faeeq masuk hospital-

okeyy..jom THROWBACK balik dari mula..

Aku yang rasa bersalah bila adik aku merungut tu ni tak hokey..
ye la...butik andaman ni aku yg sugest..
tapi entah la..mmg rezeki mak andam tu kot..
lagi pun si Bella ni da kesuntukan masa nak carik mak andam..
kawen bulan 5..
bulan 3 belum buking mana2 mak andam pun..
kebetulan dekat area rumah aku tu ade la beberapa butik pengantin..
aku plan nak bawak Bella survey butik A...
sebab aku tgk dekat depan kedai die..
ade pelamin bunga sakura yg bella kenan sgt..
nak dijadikan cerita..
hari kitorang pergi  butik A tu boleh pulak tutup..
and kebetulan butik B yg jarang2 bukak tu elok la bukak..
tgk kat depan kedai ade model patung pakai baju kawen cun melecun..
aku sugest Bella utk tgk2..
die on..

bermula la dgn tgk-tgk..
lepas tu jumpa mak andamnya..
alahai..
tgk muka pun aku macam tak selera..
selekeh bebeno..
tapi org ckp kalau mak andam selekeh die mekup cantik..-positif thinking-

duduk la kitorang ding-dong-ding-dong..
nego tu nego ni..
tanya nak pelamin mcm ni boleh??..
ehh..boleh!!mcm mane yg awk nak semua akak boleh buat..-TERUJA TERUS-
baju mcam ni mcam tu semua boleh..
Bella request nak baju baru..
baju nikah and sanding semua nak baru..
bagi contoh desigh senua boleh buat katanya..

dalam 1jam discus..
adik aku hulur deposit rm500..
and senang la hati ape yang diangan2 kan nak tercapai..

TAPI!!!!!!!!

dari bulan ke bulan segala progres tak dapat tgk..
si mak andam tiap bulan mintak duit..
kata untuk buat tu,,buat ni..
beli kain tu..beli kain ni..
adik aku pun bagi je la berapa die nak..
100% serah je kat mak andam..
hope semua cantik..
mula-mula macam ok..
si mak andam wassap kate baju nikah dah siap..
up pic sekali..
wawww..cantikk..
tapi bila nak fitting..dok deley2..
buzy la..ade wedding la..kedai tak bukak la..

Huhh..dari cara si mak andam ni aku da rasa tak best..
dulu seingat aku masa aku kawen..
entah berapa kali aku dapat fitting baju..
tukar-tukar baju - sebab aku xkuase nak buat baju baru-
nak jumpa mak andam bincang itu ini dtg je kedai..
okey je akak tu..syg gila la dekat die.
FB Kak Ita -promot sikit-
tapi mak andam adik aku ni ha..
gile kentang payanhnya nak jumpa..
bizy mengalahkan wedding planner artis..

seminggu lagi nak nikah baru adik aku dapat fitting baju nikah and sanding die..
nasib okey..baju cantik..
tapi yang tengah risau time tu mekup die and pelamin..
yer la..die tunjuk pic2 pengantin die macam okey2 mekupnye..
tapi tah betul die mekup ke bukan Allahualam..

-
-
-
-

tiba la hari nikah..
alahai..mekup dia biasa jer..
tgk pelamin lagi la biasa..
dari perjanjian bunga penuh setaman..
tapi tgk pelamin yg da siap..
bunga sgt kudukut..
mengamuk adik aku tgk plamin die rupe tak semenggah..


ni la hasil pelamin yg si mak andam bangga-banggakan..
Janji boleh buat macam gambar yg di bagi..tapi hasil sgt menghampakan..

Time hari mengemas lepas habis kenduri tu..
mak anadam tu jumpe aku..
mengeluh..

-Da..makcik2 Bella asik cakap pelmin tu tak cantik..
-ehh..ye ke??okey je sy tgk..-purak-purak hokey-
-tu la..cantik je kan akk buat..masa mula-mula tu Bella okey je..lepas makcik2 die ckp tak okey terus die marah akak
-lohh..kecian akak..okey la tu..-senyum je la mampu..dlm hati..hummmmm-


Permintaan pelamin yang sepatutnya..lebih kurang macam ni la..nak bunga penuh setaman hokeyy

-
-
-
-
Mekup nikah..kening tebal sgt..tudung tu mcm tak masuk dengan baju yg cantik tu..

 time outdoor..hampehhh..tak touchap balik ke hape...haishhhh lipstik da tak de...



Rasa kesian gila aku dekat adik aku sorang ni..
ni la nasib kalau amik mak andam yg kita tak pernah pun berkerjasama..
tak pernah pun tgk hasil kerja tangan die..
kalau la boleh undur masa..
aku tak nak bawak pergi butik tu..
aku sanggup hantar adik aku ke butik kak Ita gak..
comfom cantik..
Tapi tu la..ape kan daya..
tak de rezeki dengan mak andam yg da sedia kenal..

Kepada bakal pengantin...
tolong servey betul2 tempat korang nak gunakan perkhidmatan mak andam korang..
lebih senang dengan mak andam yg kita da tgk hasil kerja die..
ok ke ko..

 



Tiada ulasan:

Catat Ulasan