Khamis, 3 Julai 2014

Masih Belum Gagal Lagi

Salam Ramadhan..

Hari ni hari ke 6 berpuasa..
rasanya aku masih belum gagal capai target..
tahun ni nak cuba bagi suami & anak bebuka mkn air tgn sendiri..
hehehehhe..-akan ku jampi2 skali-
laki aku bace stetment ni kompom ari2 die blk koje bwk makanan lain..
mihmihmih

hari pertama berbuka dengan nasi + ikan keli masak kencur..
tapi ni mak aku yg msk sbb Fariz suka sgt mak aku masak mende alah ni..
kalau aku masak die mesti tahu..rasanya lain katanya..
kuang asam sgt..ape yg beza aku ngan mak aku masak aku pun tak tahu..
aku sediakan air jer..
2x die tambah nasik..sebab makanan pebret die depan mata..
tak tahu mak aku perah santan tu kaw2 punya guna tgn..
tah basuh tgn tah idok..heheheh tp tu la yg nikmat sebenanya..betul2 air tgn ibu..

hari ke2 aku buka kat umah sendiri..
tekak aku meronta-ronta nak makan rendang ayam..
sebelum ni aku mmg tak penah la hai masak rendang..
dengan percubaan pertama..
tambah resepi internet..akhirnya berjaya..yahoooooooooo..
aku mkn dgn lontong..Fariz mkn dgn nasik..
dek mok aka Faeeq mkn nasik putih je..
tapi akhirnya lantai yg kenyang..
mkn tak pernah ke mulut die..

Rendang comot aku..
dalam kuali lg..
tapi rasanya..umppppppp..
Dek Mok bagi 8bintang!!!!!!!

hari ke3 pulak niat kat hati nak masak nasi tomato..
tapinya resepi tertinggal kat opis..
makanya masak ape yg terpikir kat kepala otak je la..
aku masak nasi ayam..
gambo tak hamik..sbb nasik ayam pemalas..
tapi ssb lapa kitorang balun je la..

hari ke 4 mud gaduh ngan laki..
mintak beli air kat bazar tak di layan..
aku masak masakan pemalas jugak..
mee bandung..tapi aku je yg mkana..
Fariz mee2 ni mmg tak layan die..
tekak memilih ya amat..
pening oiii dpt laki makan memilih cam laki aku ni ha..
da jodoh kan..layan je la..
tipa kali nak masak mesti tanye dulu die nak makan ape..
kalau die kate masak je la pe U nak masak..
tu maknanya die tak selera makan..
kalau die request nak makan tu makan ni tapi aku tak masakkan..
mmg die puasa la hari tu..
see..susah kan..
tp yg best kalau pegi pasar malam tekak kami sama..
ape maknan aku nak makan die boleh makan kecuali nasik kerabu..
die geli nasik wane biru..mcm letak kaler air katanya..
mengarut betull..

hari ke 5 ade budak merengek2 mintak nasik tomato yg aku janjikan..
masakkan la..
resepi dari tenet gugak..
huyooooooooo..jadi...ayam masak merah je da macam ayam sambal berkuah..
sebab cili kering aku beli pedas yg amat2..
masuk waktu buke aku godek2 tambah gula lg bagai..
terpaksa tambah air sampai berkuah gila kentang..
tapi Fariz tambah sampai 3x okey walaupun kepedasan..
die ni pedas2 hampeh sikit..
tekak ong putih sgt konon2..
tp sirius jadi..esok raya nak masak nasik tomato pulak..
boring kang sampai raya k3 makna ketupat jer..
 
gambo buruk beno bak hang..
ayam amsak merah da serupa kari ayam..
nasik da serupa nasik goreng..
tapi ni NASI TOMATO hokey...

hari ke6 tgh fikir ape yg nak di masak..
da segala resepi bukak..
tgh edit mana yg nak..
huihuihui...

slamat berpuasa

Tiada ulasan:

Catat Ulasan