Khamis, 21 Ogos 2014

Bengong punyer Courts Mammoth!!!

Hati tengah panas..panas membara bara..
try korang letang tgn kat dada hakak...
try letak...try letak...
anashh x..anashh x..-ayat faeeq-

semalam aku dapat call dari samwan ni..
*heloo..ni Nurul Suhadda Azman ye???-sleng cinok-
-ye saye..kenape ye??
*puan masih duduk kat alamt ni ke??
blaaaablaaablaaa..-alamat opismed lame-
-ehhh..tak de..kenape ye???
*sy nak hantar surat lowyer...puan ade jadi penjamin utk pembelian barang tapi tak bayar..
-beli barang pe kejadahnye awak ni..barang ape??
*Tu sy tak tahu..nak tahu detel boleh tanya lowyer kami..
-hah..bagi no tel LOWYER awk tu..bg sy call...sengal..

alkisahnye perkara ni sirius aku tak ingat da..
plesbek jap........................
owhhh bru aku igt..opismed aku dl penah beli barang kat tempat bengong tu..COURTS MAMMOTH!!
TAPI!!!! aku bukan penjamin..aku reference saje...REFERENCE ye courts.. 
dan seingat aku..aku tak de langsung tandatangan ape ape dokumen utk jadi penjamin org..
hebat kan ko..nak menipu org utk dapatkan hak ko..macam2 ko kelentong..

then lepas tu ak call lowyer tu..
mula mula call mamat tu..okey je suare die..coll je..
lepas pung pang pung pang ngan aku..terus belagak tak hengat..
aku ni menerangkan yg aku refrence bukan penjamin..
tak..die bekeras aku penjamin..
kawan aku da tandatangan kat surat perjanjian aku ni penjamin die..
what????org lain tandatangankan??
 okey fine..
mula mula aku mengelabah gak..omaigod..omaigod la aku..
lepas tu terpikir...kwn aku tanda tangan aku penjamin???
ehhh..boleh ke mcm tu???mengarut...
so dengan belagak jugak aku jawab..
okey la INCIK!!!nanti sy suruh LOWYER sy uruskan..
terus letak tepon...

pegrhhhhhh...ayat nak nak bini orang kaya gitewwwww
ahhh..org kuang ajar ko kena ajar sikit...
ape ke bongok nak berniaga cam tu??
pada yang penah terkena dengan courts ni baru tahu la sape dorang ni...
menipu org kejenya..

goggle sana sini nak tahu cerita courts ni..
SAH!! mmg dorang ni lebih kurang ALONG jer..
kaut keuntungan lebih...kurang hajar sgt!!!

time ni aku ni bekira kira jugak nak cek aku betul di blaklis kan ke idok..
kalau ye berserah je la..ape boleh buat..
sebab hutang org kite yg kena tanggung..
lagi aku hangin aku ni refrence..bukan penjamin la courts si*$!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


ni die ALONG!!!!!!!!!!!!!!


 

1 ulasan:

  1. salam,cemana sekarang..courts teruskan saman ke..saya pun baru dapat panggilan tadi..sakit hati ..kita reference je kot..dorang betul2 sita ke?

    BalasPadam