Selasa, 2 September 2014

Cabaran 30 Hari : 1Hari & 5 fakta yang menarik tentang Hakak..

alahai...
hari ni baru gedix gedix join #KelabBloggerBenAshaari..
lepas tu kebetulan ade pulak cabaran 1 hari 1 entry..edisi September..

hummmm..hampehhh..da terlepas 1 hari... tarik nafas pepanjang..sabar sabar..

okey lah..tak pe la..tak dpt hadiah pun no hal..
yg penting dapat ramai kawan baru..tak giteww olsss???


okeyy let's to kenal kenal ai..

1- Wife and mummy
aku isteri and mummy kepada 2 jejaka tampan....isteri  kepada Mohamad Farizul and mummy kepada Mohamad Faeeq Shamim..aku cinta mati sama hamba Allah 2 orang tu..harap cinta kami sampai Jannah nanti..

2-Pendiam & Pemalu
ehhh..ye ke pemalu and pendiam..hahahahah..tu untuk org yg aku belum kenal..kalau dah kenal , aku org yg paling tak tahu malu..tak de hal nak sembang ape ape hal pun..aku on je..sebab tu laki aku jatuh cintan dengan aku..sbb aku selalu sokong ape die nak..ape die cerita..tapi aku rase nak gigit gigit die sebab die selalu kondem aku..lagi-lagi bab masakan..tahu lah aku masak sedap kat tekak aku saje..kat tekak die bluwekkkk kot sbb tu selalu kena komplen..bahahahahah gelak cungap cungap..

3- Kuat bebel vs Kuat Touching
Aku sorang yg kuat bebel..lagi lagi kalau rumah semak ke..faeeq makan sepah sepah ke.. baju kerja Fariz lepas guna slumber yaya campak sane sini or longgok2 belakang pintu aku akan jadi harimau jadian..mmg mengaum..aummmmmmmmmmmmmm..nak kena telan kan korang ..menyemak saje...tapi sirius aku kuat touching..air mata mmg da redy utk keluar bila aku kena jerkah ke..org kondem kondem aku melebih ke..faeeq mengada terlebih ke..otomatik nangis..bahahahaha..tah pape tah...

4 - Gila Internet
bahahaha..yg ni aku tak boleh nak buang..tabiat dari belum kawen sampai anak da sorang..aku kalau ngadap lappy or hanphon boleh berjam-jam..1 hari pun mampu..yg penting internet tu free..bahahahhaa..gelak org kaya..macam kat opis kan free..kalau tak de kerja ke hape ke..mmg aku ngadap Fb la..blog la..1 hari suntuk tu la aku ngadap..ade je la aku nak godek godek..lagi lagi bace blog..lagi pebret...banyak info and tips2 yang aku dapat..ingat masa mengandung Faeeq..segala macam tips aku bace..sampai masa nak bersalin doktor belum lagi suruh aku itu ini, tapi aku da buat..redy terlebih baq hang...tapi tak kena marah hokey..kena puji lagi sebab aku tak la sengal ubi segala tak tahu pasal cara nak beranak....kahkahkah..tu la keriakkan aku...sila jgn tiru..

5-Suka Memasak
sejak da kawen ni aku suka gila masak..walaupun sedia maklum laki aku kureng bab makan masakan aku..pegi lantak..aku totap masak..ade je resepi yg aku belajar..amik dari internet lor..tanya kat mak aku pun ade..tapi tak banyak..banyak banyak masakan yg da teror bab pejam mata..nasik ayam and rendang..peghhhhhhhhhhhhhhhh..ayat bangga sgt kan pejam mata ko..

ekceli aku mengada je bangga diri tu..
blog aku..suke hati aku la nak gedix bangga diri ke hape..kahkahkahk sila muntah...

aku yg baru berapa saat join #KelabBloggerBenAshaari da menyelesaikan cabaran..
korang ape tunggu lagi...free kang buat la er...



ai paling malas tepek muka kat blog..
kembang tak kempis kempis muka tu hah..
utk cabaran ni..belanja la sekeping..
mud kolor kontra ari ni..
mihmihmih




PEACE @---->---

3 ulasan:

  1. yeayyyy ada geng suka masak walau tak sedap lantakkkk hahahhaa....

    BalasPadam
    Balasan
    1. bahahaha...yeyyyy..jom kite syer2 resepi masakan tak sedap tu nt..:)

      Padam
  2. tak boleh hidup woo tanpa internet..rasa cam zaman paleolitik terus.hihi

    BalasPadam