Selasa, 9 Disember 2014

Bila lah nak berubah


Baru sekejap tadi aku bace blog Sepet..cerita pasal Izz Qaiser.....jage baby baru sebesar Izz Qaiser tu mmg mencabar keimanan lah utk kita ibu ibu muda ni.. lagi lagi bila die ade perangai nak bekepit je ngan mak apak die 24jam..sampai nak masak pun tak dan..lepas tu, tidoq pun..tidoq tidoq ayam je ..pantang terdengar tingggggggggggggg je sikit pun boleh terjaga...

huishhhh..aku dah hadap perkara yang Sepet rasa...rasanya dah dekat dua tahun aku tak aman..bahahahaha sebab anak aku si Faeeq pun seperangai dengan Izz Qaiser...

kalau nak di ingat ingat kan..aku tak sanggup nak hadap anak serupa tu..tapi tah la..boleh je pun hadap..da betahun pun..so maknanya tuhan bagi aku kekuatan la menhadap anak yang mashallah..masyalalh tu bukan aku mengucap ngucap sebab anak nakal ye puan puan..tapi ANAK MANJA!!!!!!!!!!!!!!!!! die punye rintangan tu..org yg rasa je tahu...-urut dada sekejap-

ekceli, Faeeq dari baby lah manje..dari dalam pantang..sampai habis pantang...dari aku kira bulan bulan die nak membesar...pehhhhhhhhhhhhhhhh..xde perubahan..same saje..macam baby jugak...cumanya sekarang da pandai berlari..da pandai mintak itu ini...da pandai mintak bawak jalan jalan..da pandai membuli mak apak nye *Fariz kerap kena buli sbb die tak kan marah anaknye walau di jadi kan kuda apaknya tu...kalau aku..mmg mintak pelepuk sebijik..ai is singa betina* so jadinya betambah la tahap menguji keimanan,kesabaran,ketakwaan mak apak nye ni..

macam Sepet cakap..semua tu betul...aku dah rasa so aku tahu..jgn nak kata jadi ibu misali..nak jadi ibu penuh kesabaran pun ..huiiiiiiiiiiiiiii...tak boleh hoii...tak boleh...mmg rasa nak jadi singa,rimau,beruang hutan sje rasanya bila anak di suruh tido..berejam dok zikir zikir tepi die..die dok kebil kebil jugak..ajak main..berejam dok tepuk tepuk montot nak kasi filing filing suruh tido..ehhh..magkin besar mata die ajak main..sedangkan hati da panas da ni...dlm hati pun asek cakap..bile nak tido budak ni??kenape tak mo tido lagi budak ni..bila termometer sebar tu da kearah warna merah...gigi pun da beketap ketap...mmg rase nak telan telan je la si anak tu..hahhahaa..tu aku...

lepas tu Faeeq pulak ade 1 perangai...pandai penat..bila penat malam malam tido terjaga jaga..sedangkan dulu baru merangkak pun pandai penat kaki lepas tu mintak urut..ni lagi la da pandai berlari..pandai bekuak lentang bagai..betabah la mak nye ni pagi pagi bute dengan tersengguk sengguk  ngurut kaki anak..laki aku penat pun jarang aku urut..skali dapat anak..nah ko...sok mummy da tua penat penat kaki mintak urut ko tak mo buat Faeeq..mmg mummy lepuk ko..bahahahahah

lagi 1 perangai yg tak berubah lagi...tido kena senyap sunyi...dari baby mmg tidoq si Faeeq wajib tak de ape ape bunyik yg menggangu..kalau tak..ko letak la die baru terlelap 15minit waktu tengahari...lepas tu terdengar bunyik bising bising sikit..terus bangun..segar bugar..boleh main sampai petang..kekadang sampai malam..hahhh..cas 15minit..boleh guna sampai malam..okey what????grrrrrrrrrrr stress aku...and kalau aku dengan Fariz nak sembang ke buat kerja ape ape ke masa Faeeq tgh tido..jgn harap la ko buat kerja dengan aman..masa die berjaga nak buat kerja asik di kacau..dah tido pulak buat kerja serupa penyamun..kena la senyap senyap pulak..kalau boleh jgn ade bunyik...kalau berbunyik lepas tu si kenit tu dengar..hadoiiiiiiiiiiiiiii...ko bayang lah sendiri..mmg sampai kesudah kerja tak siap..

macam tu la rutin harian aku laki bini da dekat 2 tahun ni...moga moga esok kalau ade anak lagi..jgn la serupa perangai si Faeeq...cukuplah Faeeq sorang yg cukup cukup lah manja....cukup lah Faeeq sorang yg menghuru hara kan mak die ni...bahahahaha...moga moga adik adik esok..baik baik sokmo..alohhhhh alohhh..adik adik ye...huhuiiiiiiiiiiiiii



* Hai la Faeeq..masuk perut balik boleh..duk dalam je..senang kot...ikut la mummy pegi mane pun..kompom ikut..tak payah da nak okong..okong..berat da capai 13kg kot..dgn nak masak smbil dokong baby beso mummy ni..tak larat la anak oiii.....



@--->-------

1 ulasan:

  1. tsk tsk...samelah ngan dak Iqy tu...nak berkepit je, kite nak terberak pon tahannn je...adehhh..

    BalasPadam