Khamis, 22 Mei 2014

Gaduh-gaduh manjer gitewww!!!



pinnn..pinnn..
wahh..hari ni aku ade mud rajin..
mud menaip yg membara..
sebab kerja opis xde..
datang pagi2 da bukak tonton.com..
untuk  "Temptation Of Wife" je..
wajib tgk walaupun da lewat..
cerite semalam baru hari ni la aku dpt tgk..
lepas tu dok ulang2 10x..
bile boring..
baik aku asah otak aku ni mengarang..
sgt la kan mengarangnye..weeeeeee
harus..
aku nak jadi mcam
Kak Aty 
Safiya
Kak Khety
Namee
bloger2 yg da berjaye n best sgt dorg punye cerita..

Hokeyy..
tajuk utamanye bukan  story mori psl Angeline ke..Nagel ke..Marcel ke..
ni nak cerite pasal 1 topik yg aku terbace..

SUAMI ISTERI WAJIB BERGADUH SEKALI DLM SEMINGGU..
ehhh..ye ke..betul ke tajuk tu...
yes2..
betul tajuk tu..

bagi aku..
ni pendapat peribadi aku..
kalau korang ade pendapat sendiri tu hak korang la kan..

bagi aku and jawapan aku..
YES..
-dok ulang2 ayat bagi aku tu ko da kenape??-
begaduh tu harus..
aku ngan Fariz seminggu bukan skali..
banyak kali..
sebab laki aku ni bile penat..
tahap kemalasanye..
heeeeee..mintak PANGGG!!!
kerja ape pun aku mintak tlg..
semua xdi layan..
membebel la aku bak maklampir mengilai..
-ehh..mak lampir mengilai ke..xkesah la ape pun-
grrrrrrrrrrrr
non hado die layan...

nasib baik ko suami..
kalau ko dinding..
da lame aku bg penyepak..
haaa..tu ayat time marah la..

aku jenis bile marah xde nye  nak simpan2 dalam..
makan dalam taw..
xbaik taw..
aku hambur segala..
lagi2 time anak merengek..
aku sebok nak masak and basuh baju..
apaknye boleh amik batang pancing..
dok ikat2 mate kail la hape la..

ha..
laki aku mmg gile memancing..
aku pun xtahu sejak bile..
rasenye mase bercintan cinton xde pun..
sejak da kawen ni bukan main galak die dgn pancingnye..
nasib baik mase aku pregnent die sanggup puase dekat setahun..
almaklumlakan..
pantang larang!!

tapinye..
mmg rezeki die la kan..
elok adik aku pulak kawen..
husbbnd die pun kaki pancing..
perrhhhhhhhhh..
hangin badan mak ni oiiii..
JUMPA GENG!!!!!!!!!!!

da..lari topik!!

Tapi yang paling best laki aku ni..
aku marah la tahap dewa skali pun..
die tetap cool..
aku pot pet pot pet ke..
temprecer aku da suhu 100oc ke..
namenye die nak bersuare jugak..
menegakkan keadilan ke hape ke..
tidak!!
tak pernah..

die akan diam..
diam sampai aku pun diam..

aku ni jenis manusia yang marah xlame..
sejam 2 jam tu lame sgt la aku nak merajuk..
aku xsuke kalau marah di bawak sampai berhari2..
sebabnye yang pasti tido aku compom xlena..terjaga2..-xdapat pelukkan..mihmihmih-
esonya aku kompom buat2 baik ke die..
hehehehehhe

aku pujuk la die dgn air milo kesayangan die..
kalau xjln aku pujuk la time kitorg kiz2 nak pegi kerja..
aku peluk la die kuat2..
sedangkan aku yg merajuk tu..
tapi aku pulak yg pujuk die..
da sudah..

sebabnye aku dapat laki bukan pandai nak pujuk2 ni..
menagis air mate darah la..
aku merajuk aku pujuk sendri..
hehehehe

org ckp kalau da berbaik tu sekejap lagi buat anak la tu..
haishhh..ye ke??
ala, kalau ye pun ape la salahnye..
Allah kurniakan pasangan tu tok hapy2 kan antara 1 sama lain..
-yang da halal je ye-!!!!
dorang nak buat anak ke hape ke..
suke hati dorang la..

tu la disarankan begaduh seminggu skali..
kalau hari2 romentik2 pun bosan pe..
kalau hari2 perang je pun mahu jahanam rumah tangge..
hhihihihihi

yang penting persefahaman..perbincangan..so mesti ade penyelesaian..
jgn perbesarkan isu kecik2..
jgn tokok tambah bende remeh2..
jgn nak carik kesalahan pasangan je..
jgn nak berkira sgt dlm hal rumah tangge..
jgn jadikan duit sebagai tiang kebahagian..

inshlah..
semua boleh ok..

NOTA- yang aku pegang sampai sekarang adalah kata-kata mak aku sebelum aku kawen dulu..
tahun pertama..tahun kelima..tahun ke 10 berkahwin..akan ada ujian..
kalau lepas semua ujian..inshalah..kekal bahagia..


*Semoga Aku and Fariz berjaya hadap semua ujian yg akan dtg..
kalau dulu mase berkawan..bercinta boleh hadap sorang2 ujian2 yg dtg..
sekarang da kawen mesti kite boleh jadi lagi kuat kan sebab kite da bergabung..
di tambah pulak dengan kuasa parabola Faeeq..heheheheh
inshlah..:)

~Amin~

sekian



Tiada ulasan:

Catat Ulasan