Isnin, 30 Jun 2014

aku da terkena TRYPIPHOBIA

salam Ramadhan..

haduiii..
aku tak tahu sape yg gatey tgn dok pos kat FB dengan gambo2 meloyakan tekak ni..
semalam kat wall terpampang pic nih..



kesengalan betul..
pagi2 da buat aku geli geleman..
sampai ke petang aku dok terbayang..
nak buke pose pun terbayang mende alah tu...
apekemendenye natang ni???
tapi hati meronta-ronta nak tahu..
laju google sane sini..
tak pulak die bagi tahu tu hape..
tapi ade tulis trypophobia..

da ape pulak tu..
lagi gigih aku m'goggle..
rupanya trypophobia ialah penyakit psikologi (fobia)..-uishh..berkaitan dengan mentel ni-
seseorang yang takut pada sekumpulan lubang kecik yg boleh menyebabkan geli geleman, merinding and boleh buat kita gatal2..
Pola rongga berulang ataupun bahasa mudahnya lubang lubang kecik boleh didapati pada tumbuhan, pada kulit haiwan,gelembung pada adunan dan sebagainya...-adunan makanan slalu la tgk sbb mak aku suka buat kuih donat-
tapi tak boleh blaaa dekat haiwan..yeksssss...

so maknanya aku da berjangkit ngan pobia tu ker??
sbbnya simtom-simtom lepas aku tgk gambo tu..
mula aku terbayang yg bukan2..
merinding/meremang tahap tak hengat..
lagi geli bila aku tgk kat youtube..
ade katak melompat2 dari lubang kecil sekor binatang..
uishhhhhhhhhhh..loya tekak mak nyahhh - jari cuit bahu kwn-

haishhh..sape la yg bijak pandai buat benda2 ni ye??
ye aku tahu phobia ni boleh jadi pada suma org..
tapi yang menyampahnye dari penyakit tu like biase2 je..
ni jadi troma tahap tak boleh tgk langsung..
gamba2 yg dorg pos tu pun aku tahu edit lebeh..
tapi tahap k'realanya tu jelas,nyata and terang..

sebelum ni ade gak org email aku  pasal lubang-lubang aneh tu..
skali aku bukak vedio tu koarang tahu lubng kecil tu dtg dari mana???
dari sekok ORANG UTAN woiii..
dorg zoom gila kentang kat liang roma org utan tu then nampak lubang-lubang kecil..
dalam lubang-luang kecik tu ade ulat baiiiiiiiiiii..
sirius geli geleman..
dari situ la aku asek terbayang gelinya benda tu..
dorang reka-reka or kenyataan video tu aku tak kose nak kaji..
lantak pi la...geli hokeyyy..

hai..harap jgn ade lagi la yang pos video or gambo serupa tu..
heeeeeeeeeee..geli!!!!!!!!!!!!

sirius aku da kena trypophobia nih..

1 ulasan:

  1. euuuwww dah berapa hari saya dok tengok org kat fesbuk share benda ni , geliii sangat...

    BalasPadam