Ahad, 29 Jun 2014

Hai la Suami...

Salam Ramadhan..

uiii..
da hari k2 kite puasa..
sekejap betul..
kang tahu-tahu da 2minggu..
tahu-tahu da sbulan..
mmg pantas gila kan masa berjalan..
ni da bukan berjalan..ni pecut!!

okey..
tahun ni aku rasa macam baru jadi isteri..
da 2tahun lebih kawen..
3kali berpuase sebagai isteri..
baru tahun ni en.suami request..
tahun ni I berazam yg kite tak kan pergi bazar ok!!
u masak jer kat umah..I nak makan pe yg u masak..
lorrr..da kenapa?? - ckp dlm at jer-
aku diamkan jer..sokong jer aper die ckp...
kadang2 laki aku ni ckp die tak pernahnye betul..
gurau bunyik sirius..sirius bunyik gurau..
sebelum ni time pose selagi duit tak kering jgn harap la tak ke bazar..
ade je yg nak di beli..
sbb selama tu aku masak tak sedap katanya..
ade je yg tak okey kat tekak die..-BENCI-
tapi da 2,3 menjak ni asek nak aku masak je pulak..
da sedap ke aku masak??
mihmihmih
wawww..best jugak..tak sia-sia hari2 aku google resepi nak masak ape...

okey..
semalam buka kat umah mak aku..
makanya lauk pauknya mmg meriah la kan..
walaupun simple2 je mak aku masak..tapi sedapnye hingga mnjilat jari..
mihmihmih..
sebelum berbuka tu adik aku sebok nak ke bazar..carik kuih katanya..
aku pun ngendeng2 la kat Fariz ajak skali..
die ingatkan aku balik..azam I tak kan pegi basar..
pehhhhhhhhhh..menyampah..
aku pun cakap I pegi ngan adik2 la..U tinggal..nak pape tak??
hummmm..beli la pape..ehhh..tapi kuih badak berendam I jgn lupe.
. oii..bukan badak berendam..kuih lopis la..
cehhhhhhhhhhh..puiiiiiiiiiiii... tak nak ke bazar..tapi menempah gak..

lepas tu..kalau korang nak tahu..
Fariz ni mmg xpernah bersaho..
sbb die pemalas..org yg paling malas bangun pagi2 buta..
aku tahu pun lepas kawen la hai..
dulu mase couple maknanya tiap kali bulan puase..
betahun  aku call konon2 kejut bangun sahur tu die keletong je la katanya da bangun..
haiyakk..terpedaya dengan cinta lor...
da kawen kantoi..hahahaha
tahun pertama puasa sama..
beriya aku kejut nak sahur sama..
last2 penat aku tunggu kat meja makan sampai habis waktu..
mak mertua aku pun ckp..kalau sahur tak payah tunggu Fariz..BUANG MASA..
amik ko..mak die sendiri kata buang masa..
mmg dasar lelaki..kelentong baik punya..
grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr...

tahun k2 puasa da duduk rumah sendiri..
aku sahur sendiri je oiii..
makanya sebab makan sorang2..
kalau rajin aku makan..
kalau malas aku minum air je lepas tu sambung tidur..

tapi tahun k3 ni mmg dalam sejarah..
ke laki aku ni da sedar yang die ni da bapak-bapak kot..
harus tunjuk ajar yg baik2 kat anak-anak..
mihmihmih..sgt la baiknya..
die request sendiri..Esok kejut I..I nak sahur..
uwaaaaaaaaaaaa..terharu gak..tapi dalam hati jaat aku ni...
alahai..kena masak la ni..kena teman die makan la ni..rosak diet aku la ni..
mihmihmih..tu semua tolak tepi..
aku rela sengkang mata..aku rela rasa terbeban..aku rela gemuk..
asalkan suami aku berubah..
Alhamdulilah..

aku harap semua ni kekal..
aku harap suami aku da berubah tok jadi ayah terbaik tok anak-anak..
aku harap doa aku selama ni dah terkabul..
amin...

p/s- rajin2 la korang baca surah Fatihah masa masak ker..buatkan suami air ke..sbb kuasa surah Fatihah ni hebat sgt..




Tiada ulasan:

Catat Ulasan