Isnin, 9 Jun 2014

Tips : STRETCH MARK semasa hamil

Assalamualikum.....

Yuhuuuuuuuu..
hari ni mud asek nak syer bab2 kehamilan je..
tah kenapa tah..-dlm ade isi kot-
jgn nak gateyyy sgt ye...

saje-saje je kite igt2 balik bab2 pregnant..
sonok bila igt..
best bila kenang..
mihmihmih...
lagi2 dtk anak dok membesar sekarang..
alahai...
rindunya perut besar..-homeyyy-
rindunya mabuk kepayang..-ramai org bg perhatian-
rindunya sakit bersalin..tettttttt RINDU??

sudahhh..
jgn kelaut..

okeyy..
STRETCH MARK!!!

ceeehhhh,,sepiking pulak ye...
da selalu org ckp masalah ni dgn bahase omputih..
kang ckp melayu ckp rekahan ..
 korang translit ke bahasa omputih pulak..
so stret to the poin..STRETCH MARK..senang..

masalah stretch mark ni jadi ofkos mase kite mengandung..
sebab segalanya akan kembang semagkuk..
lepas bersalin semua kecut balik..
tu pasal la  stretch mark nampak jelas,nyata dan terang..
grrrrrrrrrr
ngeri

kalau tanya ke aku..
stretch mark yg aku alami kat mana je??
aku bukan dekat perut..
tapi belakang pinggang + cik B..
kenapa??

Dulu masa aku pragnant kan Faeeq..
perut aku kerap sebu..
Dalam banyak2 minyak sapu..
1 jenis minyak angin je mak aku bagi guna..
minyak urut gamat..

mmg terbaik..
die punye hangat bila sapu ke badan..
hangat2 manjer giteww..
boleh la melegakan perut sebu aku tu..

masalah sebu aku dulu..
dari awal mengandung sampai la habis mengandung..-9bulan taw-
grrrrrrrrrrr..
tiap malam gigh la Fariz aku mengusap2 perut gundut isterinye..
mihmihmih..
tangan suami yg buat..
tak sakit pun jadi sakit..
mintak manje2 selebihnya...
grrrrrrrrrrr

sofar..
stretch mark kat bahagian perut aku mmg non hado..
sebab semasa rekahan berlaku..
kulit kite lembap/tak kering..
tu la selalu org suruh letak losyen kat perut, kat badan..
aku xlalu bau losyen..
wangi2 ni buat aku pitam..
mihmihmih
jadinya perut aku cantik bak anak dara lagi...
pehhhhhhhhhhhhhhhh!!PERASAN..
-angkat bakul sendiri-..mihmihmih

tapi bahagian belakang pinggang..
bahagian cik B..
hancur luluh bila tgk..

sebabnya dulu bahagian pinggang langsung tak sakit kan ...
so tak de la aku  nak mintak sapu minyak...
bahagian cik B pulak lepas stop menyusukan Faeeq..
almaklum la..
mase susu tengah meriah..
cik B pun membesar dengan sihatnya..
sekarang bila susu da tak de..
cik B pun mengcut..
terpampang lah segala rekahan kat kulit..
kalau tgk kat cermin..
dok la berangan..
kalau la ko cantik gagah perkasa cam pelakon omputih tu cik B..
huiiiii...
agknye Fariz hari2 nak aku ikut die pergi kerja kot..
24jam nak kepit je kot..
kahkahkah.. berangan!!
tambah anak lagi sorang mau??..
meroyan mak di buatnye!! tgn letak kat bahu nyahhh

BIO OIL??.
hummmm..sbb tak konsiten..
langsung tak de perubahan..

tapi masih gigih nak hilangkan mende alah tu...
sgt tak cantik la kan bila nampak dek en.somi..
complen utk hari ni belum ade..
esok2 mane la tahu ade..
naneshhh wehhh...
sebelum ade yg bersuara sumbang mengutuk..
baik carik jalan penyelesaianye..

sekian,..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan