Ahad, 8 Jun 2014

#THROWBACK - Persedian / pengalaman Bunting Pelamin


Assalamualaikum..

Hari ni kite ke sesi #THROWBACK kembali..
Wahhh..tajuk..tak mengalah!!

okeyy..
Aku dulu tahu yg diri ni da mengandung sebualan lepas nikah..
agak cepat kan..
MIL  cakap bunting pelamin la tu..
dulu tak amik pot pun ape tu bunting pelamin..
last2 diri sendiri menghadap..
hahhh..amik ko...

Tapi!!!!!!!!!!
ha..ade tapinye..
persedian mental and fizikal harus yang paling utama..

maksud aku persediaan korang pasal pragnency..
tak redy korang terperanjat beruk la jadinye..
redy korang hapyyyy gila babas la jawbnye..

aku??
hapyy gila babas..
lagi bila mental and fizikal aku da redy kan..
mihmihmih..gateyyy..
bukan gateyyy..plan mesti baik punye!!

lagi sebulan sebelum bernikah..
aku da kira2 bila aku akan piriod.. 
bila time aku subur..
bila aku redyy tok jadi isteri..
bila aku redy untuk pragnent..

so bila semua yang basic2 tu hado..
overall akan redyy..

korang pun harus la berbincang dulu dgn en.suami ye..
jgn korang yg isteri2 ni je exited terlebih..
yg si suami nk honey2 moon lagi..
kang tibe2 da mabuk kepayang..
honeymoon ta ke mane..
ape ta ke mane..
like me..tetttttttttt

lepas da setel semuanya..
hasil perbincangan aku dgn Fariz..
kedua-duanye okey..
aku mmg nak b'baby awal kalau diizinkan..
Fariz pun on jer..
walaupun die bukan la caring mering sgt dkt budak2 ni..
bab mabuk pun aku da redy..
sebab ape??
sebab keturunan aku da 7 keturunan mabuk/loya mase mula prgnant tu WAJIB..
heheheheh
ade la aku takut-takut si Fariz..
aku cakap..
kalau U syg lebih dekat I..kang kalau I pragnent..U yang mabuk taw..
makanya laki aku pun bersuara..
ahhhhh..ape pulak..I mmg syg U..tapi bab mabuk tu U je la yg amik..I kerja berat..kalau mabuk cam ne???

aik???boleh ko!!mampu ko??
bab sakit aku je la kena hadap..grrrrrrrrrrrrr - lelaki kan..layan-

hokeyyy..
sampai waktunye..-hahhh..jgn nak otak kuning sgt..waktu cek UPT okeyyy!!
POSITIF..
aku la yang mabuk kepayang..
aku la yang sakit segala badan...
tak pe..nak bagi rilex..pikir tu PAHALA tu..
heheheheh

mmg macam dijangkakan..
honeymoon kelaut..
aku tak larat buat segalnya..
nak masak pun TIDAK!!!!!!!!!!!!
bau masakan aku okeyyy...
bila suruh masak aku nak pitam...- tu malas ke ape tu-
segalanya MIL aku la yg buat..
lagi2 tahu aku da pragnant..
lagi la aku jadi MAM kn..-tq mak..lovve u mak..Adda  kasi 10 bintang!!-
aku kan duduk dgn mertua..
so tak la aku bersusah payah sgt nak jaga anak manja MIL aku tu..
grrrrrrrrrrrrrrrrrr

Sofar hasil dari persediaan tu..
ape yg aku plan alhamdulilah aku dapat buat..
sampai la bersalin pun aku da sedia tahap baby baru 5 bulan aku fikir esok aku bersalin mcm mane..
ape aku kena buat..
ape aku kena bace..
sampai time dlm LB..
doc cakap..
haaa..pandai la awak..
tak payan saya ajar pun..
anak f1 kan ni???
aik..????? harus la..

Tu la pentingnya persediaan awal..
rasanya takat ni je dulu kot cerita bab persediaan..
akan ade part 2- part 3 - part 4 kot lepas ni..
ade..tapi da tukar bab ke lain la ye..lepas ni bab dari 1tremester-3tremester pulak..

kBye..



Tiada ulasan:

Catat Ulasan