Khamis, 10 Julai 2014

#PrayForGaza





YaAllah..ape dosa anak kecil ni??
kenapa jadi macam ni??
kenapa kau takdirkan jadi semua ni??

stop Da..stop persoalakan semua tu..
ni takdir Allah..ni janji Allah..
kite ni hamba yg tak layak nak soalkan ape2..
berdoa banyak2 mintak Allah selalu lindungi hamba2nya kat Palestin sana..




menagis aku tgk gambo-gambo anak syurga yg tak tahu ape2..tapi kena harung dugaan ni..
tu cuma tgk gamba..tak tgk keadaan yg sebenar..
tak merasa ape yg dorang rasa..Allahuakbar..

sedangkan Faeeq baru aku lepik tgn die sbb mengacau saje pun menagis..
ni kan lagi sakit..seksa..sengsara yg anak2 syurga ni dgn luka terkena serpihan api or bangunan runtuh mungkin..
mashaalah..tak de 1 perkataan pun yg aku boleh kata..
air mata je yg tahu ape hati aku rase..sobssssss..sossbbb..YaAllah..

Mungkin masa ni Fariz dengan Faeeq tgh main kejar2 rebut bola..
2 beranak rakyat Palestin ni tgh termenung tgk kemusnahan depan mata.. T_T

 Mungkin masa ni Faeeq tgh merengek mintak susu..nak menyusu kat bawah tiyak mak die saje..
sedangkan anak Palestin ni tgh merengek and menagis ketakutan..Allahuakbar..

bila tgk dekat berita..
aku slalu soalkan kat Fariz dgn soalan yg ulang kali aku ckp..
kenape Israil buat cam ni??
kenapa nak bom-bom negara org islam??
Tak de ke nagara lain yg boleh tlg?? 
kenapa tu..kenapa ni???
Fariz diam..die pun tak tahu nak jwb soalan aku tu kot..
cuma bila die bersuara..die pesan..
Yunk..1 hari nanti negara Islam akan menang jugak..
so jgn la risau..Allah da janjikan syurga buat dorg tu semua..
okey!!lepas tu die tuka chenal tak mo aku meroyan depan tv..
hummmmmmmmmmm..
sedih weyyy..aku ni sebagai manusia..sebagai isteri..sebagai ibu..
rasa hancur luluh tgk anak-anak kecik yg tak de dosa tu hadap perkara2 cam ni..
sepatutnya dorg tgh happy main dgn kwn2..happy pegi skolah..happy ngan family..
tapi..ape yg jadi buat dorg menagis..menderita..andkematian tu macam da ade depan mata..
mashaalah...




 
sory kalau ade tulisan aku ni tersentuh perkara2 yg tak sepatutnya..
hati tgh sedih..emosi terganggu..air mata ttp nak keluar bila aku tgk gamba2 kemusnahan tu semua..
rasa bersyukur sbb Allah jadikan aku anak Malaysia..
jadikan Fariz suami aku..jadi kan Faeeq anak aku..
sama2 kita aman dekat sini and harap selamanya Inshalah..

Doa aku untuk Gaza..

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan