Selasa, 30 September 2014

Diner kat Chop n Steak kononyer....

salam ollsszz..

malam tadi kitorang anak beranak merantau sampai ke sri kembangan ko..
semata mata nak makan westen..bahahaha
padahal retoren tree steak house yg sejengkal dari umah tu tak pernah masuk...
gedik kan..gedikk kan....



memula wasap adik aku tanya..kat mana tempat kite penah makan sizzling chiken dulu..
nahh..doluuuu ko..bayangan betapa lamanya tak datang kalau pekataan duluuuu tu keluar..
dah lame gile kot..5tahun lepas tak silap..pakcik aku yg bawak kitorang pegi makan kat situ..
aku jaz bayangkan..tempat tu serupe bot bot kat laut giteww..
nama kedai..tempat kedai tu...harem tak tahu...tahu makan sebab org belanja je..
yg lain tak amik pot...kejam sungguh perangai mak paeeq ni kennn...-tepuk dahi-

adik aku bagi tahu kedai tu kat kiyel(KL lohh)..Chop n Steak kat kampung baru ...
okeyyy..noted...
lepas tu aku goggle..nak amik gamba tunjuk kat pariz kononye..
nak bagi laki aku tu interested n bekobar kobar nak pegi tempat makan baru bukan senang taw..
pakcik sorang tu kalau die tak kenan..jgn harap la nak jadi dreba aku ni..
kang mesti  cakap..alohhh..kiyel tu jem la..pegi yg dekat dekat sudah la...
haishhh...ajak bejalan susah bebeno...

mase goggle dengan sengalnye amik alamat...
TAMAN SRI SERDANG..
tapi kepala bayangkan alamat tu kat KL..apadoooo..mamau ke hape...
masa tu langung tak terpikir aku dah salah alamat..tu bukan kiyel ye..tu serdang..dekat ngan UPM..
jauh nun sane..

balik umah tunjuk pariz gamba kedai chop n steak tu..
yunk, kite pegi makan kat sini malam ni..
.kat mana tu..
kat KL..kat taman sri serdang..kedai die ala ala bot..makan westen..ye..ye..ye...boleh ye????
tak de yg lagi jauh ke???mkn kat steak house je la..kan dekat...
alahhhh..bukan slalu pegi kiyel..pelissssssssssssssssssssss...
hummm..okeyy..siap siap lah...

okeyyy..tu dialog kami..
yg pelik apasal fariz tak cakap alamat aku bagi tu bukan kat KL..
die cume cakap jauh..cakap kat serdang..cakap dekat dengan sekolah jiemah..kat UPM..
tp tak cakap tu bukan kiyel..ehhh aku pun blurr kot time tu...
aku tahu la beza Kl ngn serdang...
tapi apasal tah hari tu ngokngek sikit...ishhh dah abaikan..tak penting..

lepas mahrib terus gerak..1 jam perjalanan gak la dari umah..
siap berwave wave bagai..hahahah sampai sampai pun kitorang telajak..
bace blog  kate lepas trafiklight UPM terus je..nanti jumpe rondebot amik jam 11..
yg si fariz pegi pusing 1 rondebot..nak amik jam 3..apalahhhh...sabo je la..nasib tak terlajak..
rupenye die betul2 sebelah rondebot tu..sng je nak carik..betul betul tepi jalan..
jumpe roundebot toleh kiri..nahhhh..tu die...

sampai sampai terus terkagum..cantik desingh restoren die..
fariz lagi la.. kejakunan terserlah giteww..bahahaha..
yunk..kayu ye kedai die..yunk..mane bot die??ehhh..yg ade bot tu kat kiyel..
kite ni salah tempat..bahahahaha blurr blurr je...



Fariz oder Lamb Legs..tapi liat sikit..
sampai terbang terbang lemb tu masa die potong..hahahahha
 tapi sedap..aku dapat la seciput fariz potongkan bagi rasa...












 

aku oder Shizzling Chiken..
prezen tak cun..tapi rasa sedap..tak puas makan..paeeq kacau..
masa sampai berasap rasap ko...
huuuuu...huuuuuu faeeq tgk..bahahaha 
bahaya gak ni dekat dgn budak kecik...

 Hot Dog special utk faeeq..tapi sebab ade sos cili tak de bagi dak tecik tu mkn..bagi roti je...
roti die keras sikit..tapi sedap lahhh..
aku yg bagi perabih..fariz teng moto kapcai..tak lalu die sumbat banyak banyak makanan..
aku teng lori sampah..mampu habiskan..bahahaha


ekceli makanan die best la..pas tu murah..semalam habis dalam rm30++..yg sen sen tu die tak kire pun....tak payah bayo...alhamdulilah..smoge magkin murah rezeki hendaknye...-pui ayat hang-

 brado kawasan...

 atikkk kawasan....
kemahen susah nak begambo skg...gerammm..

hakak antik omeyyy..yekkkkk..T_____T
perut tu ngupe ade bebe 5 bulan..hishhhhh
 

okey..kalau korang nak pegi..jgn terkompius cam aku yer...
die ade 3 cawangan...

1

Chop n Steak House
 No 16 , Jalan Daud
Kampung Baru, Kuala Lumpur

2

Restoran Chop n Steak
 No. 379 Jalan 18/1
Taman Seri Serdang

3

Chop & Steak - Steakhouse
 Lot 99, Jalan Besar Selayang
Taman Selayang Utama




* gaji bulan depan nak westen lagi...nyammmm..hakak bagi 4bintang ****


PEACE @----->----

Tiada ulasan:

Catat Ulasan