Isnin, 8 September 2014

Ruangan Tips : Botol Susu Bersih Semula Jadi

salam olszzz..

Hamboi..hakak da ade crate 1 ruangan untuk tips ye puan puan..
konon konon banyak sgt la tips nak syer..
alah..ape salahnye kan..belog haku..suka hati haku lahhhhhhhhh...
mihmihmihmih...

wokehhh..
ni tips or petue ni dari MIL aku..

kes ni jadi mase raye  lepas..
masa pagi pagi siap siap nak pergi beraya..
abg ipar aku tanya aku..Da, ade berus botol susu..
hohoiiii...kompiden..ade..ade..sekejap kite amik..
sekali masuk bilik tgk kat bakul susu Faeeq..
nahhh..non hado...tertinggal kat umah..
aku pun da menggelabah la hai nak basuh botol susu Faeeq guna ape....
sebabnya bila botol malam tadi guna tak basuh..susu basi pun melekat la kan..
nak ke pekan semata mata beli berus botol susu macam malas gila la pulak..
nak basuh pakai span basuh pinggan..ohhhhhh..aku tak pernah basuh botol susu guna sabun..
was was aku kalau kalau bau sabun tu melekat dalam botol..
keracunan makanan pulak kang dak Faeeq tu...

usaha usaha cara terbaik..aku jengok jengok la gobok MIL aku..
mane tahu ade span basuh pinggan tak guna lagi...
altenatifnye..aku nak sumbat la span tu kat botol..lepas tu guna senduk..
pemegang die tu aku masukkan dalam botol then pusing pusingkan la utk cuci kerak susu..
boleh bayangkan tak??hahahaha aku selalu buat dulu..

 tapi hampeh tak jumpa span bersih..
MIL aku tanya nak buat ape span bersih..
aku pun menerangkan la nak buat ape..
lahhh..susah susah..
amik beras sikit..masukkan dalam botol..isi air..kocak..bersih la botol tu..
huyoooo..ye ke mak..jap try...

sekali try..sumpah tak tipu..bersih botol tu..kalau botol baru mmg berkilat...
tak caya korang try la buat...

 Botol yg belum basuh..ade susu basi..

 masukkan sikit beras..jgn banyak banyak..membazir pulak nanti..

 kocak kocak kocak..

bersihkan ..lepas tu lihatttttttt..
bersih taw...


korang boleh simpan beras yg da guna tadi kat tempat kering..
lepas tu boleh guna lagi utk basuh botol lain pulak..

selamat mencuba...



PEACE @--->------

Tiada ulasan:

Catat Ulasan