Rabu, 29 Oktober 2014

Pentingnya Febreze Pada Aku

hari tu kan Faeeq demam..kenapa Febreze penting..
Febreze tu bukan la aku sembur kat anak aku..
tapi sembur bila tilam or bantal terkena muntah...

Faeeq ni kalau demam panas mesti perut masuk angin..
ye la..tak selera makan kan..lepas menyusu or makan ubat..WAJIB bluwekkk balik..

minggu lepas die demam panas..bawak pegi klinik  doktor cek suhu ..tinggi 39c..
terus  bagi ubat masuk bontot..

 muke layu.. abg Jebat  da tak larat nak bersilat..kalau tak..dushhh..dushhh saje...

berat menten 13kg..nasib baik tak turun..kalau tak kuyus la bang Jebat ammi ni..mihmihmih.. 
mummy tumpang timbang berat..makkkk aiiiiiiiiiii..naik lagi..ape ke jadahnye mangkin diet mangkin naik..
puiiiiiiiiiii...

sebelum balik rumah..singgah beli febreze..
kekdahnye rumah dah bau asyem..febreze la penyelamat..
Faeeq lepas menyusu muntah..menyusu muntah...
lepas tu tak menyempat kite bawak ketandas... bluwekk kat atas comfeter...
sabar je mak ko Faeeq..sabar...senyummm...

 
jadi bagi nak hilangkan bau yang tak best tu..ni la bendanya..
sebelum sembur..aku suka jemur dulu..nak basuh comfeter ni mmg tak larat la nak tunggu kering..
lagi pun sekarang musim hujan petang..jenuh la nak tunggu kering..
pepagi tu jemur..sembur tempat tempat yang berbau..biar kena panas setengah hari..hilang la bau asyem..


 sementara mummy jemur lapik tidoq awak tu..Faeeq baring la kat karper gebu gebas ni dulu ye..
kesian demam..muke pun stim je..ni sirius demam..main pun tak larat..heheheheh

1 botol harus ade dalam kereta..memang persediaan..
aku paling tak suka kereta berbau..kereta ni kan 10 in 1..
ni la bawak jalan..ni la kereta Fariz bawak pegi memancing..
lepas tu ikan duk cantik kat lapik kaki tak lapik kertas..
ni la bawak kerja..ni la bawak barang wayering...da serupa kereta kampeni ja gayenye..


okeyy sambung cerita..
Faeeq boleh baring balik dekat lapik kesayangan..da wanggi da..tak de bau asyem...
bear tu mesti nak peluk..dulu mase mengandung kan die..kawan aku bear ni la..
da keluar..si Faeeq plk syg bear keras ni..hadiah anyversery tu dulu konon kononya..
zaman zaman Fariz romentik mase memule becinte..sekarang haremm nak kasi adiah..
hari jadi aku pun lupe sokmo..nyampah taw...
comfeter ni mmg letak depan tibi..sambil lepak lepak boleh baring baring..
ni jugak lapik Faeeq makan..nak tumpah kan nasik ke..air ke..suke hati die la..
aku da tak kuase nak marah..lantak la..bila kotor aku basuh..bila hari tak panas..aku sembur febreze je..

da la..penat  menaip...ok bye..



PEACE @-->---

Tiada ulasan:

Catat Ulasan