Selasa, 25 Februari 2014

Pukul Anak??

Yuhuuuu..

sekarang tgh hangat n pns crite warga Malaysia kat Sweden yg kena tahan kos PUKUL ANAK!!

Hurmmm..
kalau nak di ikutkan..
bagi aku pukul anak tu bagus..
tp beragak la jugak ye..
igt dunia sikit..

aku dulu kena balon ayah sbb nakal bukan setakat rotan naik ke badan..
ayah siap celup aku dlm kolah mandi sbb NAKAL tahap melampau..
menanges cam kena sepak terajang..
padahal, ayah marah da beratus kali..
aku tetap ngan pragai sengal ubi xmo denga cakap..
padan muke la kan..

tu  semua salah aku..
sbbnye kalau merayap xhengat nak balik..
selagi bang mahrib 2 xbunyik..
slagi burung2 xblk umah..
slagi matahari 2 xterbenam jgn harap aku da kat umah..

Ayah yg blk kerja pun da sampai umah..
anak merayap xreti2 balik..

so..sampai umah mmg siap ko!!!!

so pade anak2 yg merase kena balon tu..
anggap la mak apak korang nak ajar korang jd org..
tp kalau da sampai tahap dera tu..
better korang mengadu la pade pihak yang betul..

and mak apak pun..
sebelum naik rotan, tangan kaki sume kat badan anak2 tu..
igt2 la sikit..
anak2 jd nakal,
jd degil,
jd mcm2 sbb ape??
sbb hasil didikan kite kn??..
jgn slhkan anak 100%..
renung2 dulu kite ni betul ke x mendidik..

bukan senang2 mcm zaman dolu2 nak balon anak!!
hokeyyy..

aku bersyarah serupe mak anak 10 kn??
grrrrr..
ampun kalau salah..


Aku bersyukur n beruntung sbb ade ayah yg garang n tegas..
ade mak yg penyayang n penyabar..
panas lwn sejuk so??
korang rase pe??
tp dlm pd mase yg same ayah sgt2 syg kn anaknye..
tanpe didikan ayah yg cume de mase 10 tahun tok didik aku..
aku xthu la aku ni cam ne..
adik2 aku cam ne..

Alhamdulilah..
ketegasan ayah 2 la yg buat anak ayah jd org..
xjadi hantu..
kakakaka

Al-Fatihah tok ayah..
da nak masuk 16tahun ayah pergi pdNYA..

hasil marah jerkah ayah 2 la aku adik bradik berjaya sekarang..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan