Rabu, 25 Jun 2014

Atasi Masalah Bau Badan dan Peluh Dengan "PERSPIREX"

Hahai...
hari ni aku nak syer penyelesaian masalah pulak..

sebenaya aku ni mmg ade masalah bau badan yg huishhhhhhhh,...
tak payah cerita la kan..
and masalah becak katihak...
:'(..sobbss
masa zaman sekolah dulu aku mula dengan masalah bau badan..
kalau balik sekolah tu tak mandi terus..
makkk aiii..harum semerbak yg boleh buat org sekeliling pitam...
mihmihmihmih...


Banyak kali aku kena ejek dek masalah ni..
YaAllah..sedih oiii..tapi time tu aku kanak-kanak riang lg..


kerja pun belum..ape aku nak carik tok pakai pun tak tahu..
Mak aku pernah try belikan dodoren dari coswey..
wangi..tapi tak menyelesaikan masalah pun..
tambah masalah iye..busuk campo wanggi..
mau fengsannnnnnnnnnnn..

masa zaman-zaman baru kerja pulak..

masa ni masalah aku semangkin bertambah..
lencun ketiyak pulak..
aktif terlebih je mula la bau badan + tiyak basah menghantui aku..
ko bayangkan dalam ekon pun boleh bepeluh tiyak aku ni..
ape ke benda penyakit cenggini..
grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

bukan tak pernah cari jalan penyelesaian..

da macam-macam cara aku guna..
org suruh guna dodoran itu ini..
tapi buat aku menyampah..bau tak tak hilang..
kesan pade baju mendapat..
haishhh..sirius benci baju jadi kuning-kuning..
da malas membazir duit.....
aku cuba cara tradisional..
guna limau nipis..masa mandi gosok kat tiyak..
alhamdulilah.. bau tu hilang..tapi setengah hari je la..
lencun kat tiyak tu still ade..
lepas tu aku try gosok kapur makan pulak time mandi kat tiyak..
siap dengan petua..
masa gosok harus dengan belakang tapak tangan..
kalau tak..tak menjadi..
wahh..ok..bau 1 hari pun tak de..
basah menten ade lor sikit2...
bertahun gak aku menten guna kapur makan tu gosok pada tiyak..
tapi susah gila la nak bawak travel..
ke sana sini bawak sebekas kapur makan..
demi untuk hilangkan bau badan..aku rela jer la..

satu hari tu..
aku gedik-gedik google cara mengatasi masalah ni..
macam-macam cara ada..banyak yang aku buat tak berjaya..
lagi-lagi ade yg sugest utk buat pembedahan kecilkan liang roma pada ketiyak tu..
haishhhh..tak mungkin la aku sanggup..
tiba-tiba ade terbaca blog seorang hamba Allah ni..
die ade masalah yg sama macam aku..
die sugest la untuk cuba benda ni...
korang tahu aku jumpa hape?????
nah ni die..


dalam hati meronta-ronta nak cuba..
sebab produk ni aku belum pernah cuba..
aku tawakal je time beli ni..
gigih jugak mencariknyer..
kat farmasi-farmasi biasa tak tahu ade ke tak..
aku beli kat watson..
harga boleh tahan mahalnya..
time aku beli kebetulan ade less..
dari RM58.90 - RM53.90..
botolnye cenonet jer..rase macam tak berbaloi..
tapi lepas pakai...
wahhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!sgt2 berbaloi..



bende alah ni guna waktu malam sebelum tidur..
aply kat tihak..esok baru basuh..
hasilnya sgt2 mengkagumkan..
hilang terus masalah aku..
tapi sebelum korang aply kat tihak..
makesure jgn cabut atau cukur rumput2 kat ladang tiyak tu..-bulu ketiyak lor-
kang pedih tak hengat..
benda ni pun menjimatkan..
boleh bertahan sampai 3bulan..
sebabnya kita guna seminggu 2-3kali jer..

untuk minggu pertama aku guna hari-hari..
sebabnya nak bagi sebati kat tehak katanya..kikikiki
now da nak masuk 2bulan aku guna..
Alhamdulilah..bau badan aku da semangkin tak de..
ketihak basah tu je masih ade tp sgt2 sikit kuantitinya..-ayat apa da-
kalau aku berpanas die keluar la sikit..
tapi kalau setakat duduk dalam opis berekon tu..
kering kontang and bau langsung tak de..
seronok gila..
dalam otak nak pergi carik popium wangi-wangi lepas ni tak jadi masalah da..
boleh la aku wangi-wangi dekat somi aku tu..
kalau dulu die asek ejek aku bau esid la..tu la ni la..
sekarang senyap hoiiiiiiiiii..
naseb badan dapat laki mulut tak de filter..
hadap je la..
mase becinte tak de pulak aku ni busuk..
aku kentut pun die kate bunyik perut lapo yeeeeeeeee..
cehhh..lelaki sgt!!
da kawen amboiiiiiiiiiiiii..busuk katenye..

Alhamdulah..tq Allah selesaikan masalah aku..
-senyum meleret hari2 hoi!!!!!!!!!! badan da wangi ngan popium baru-

p/s- dekat blog susunan cerita ni tonggang langgang..tak tahu kenapa..harap paham and enjoyyy bace!!!! PEACE


4 ulasan:

  1. buat wanita tentu saja itu sangat mengganggu, nice info. untuk ketiak menhilangkan bulu juga menjadi perhatian wanita

    BalasPadam
  2. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    BalasPadam
  3. Selepas saya baca review akak ni.. Aku cepat2 pegi guardian. Sblm tu aku guna smelly no more. Xda kesan langsung. Jd aku guna perspirex ni. Aku ni kerja dlm aircond,mmg jenis ketibas kuat sangat. Kalau pergi lunch aku terpaksa pakai blazer yela kan sbb pegi mkn dekat kedai makan lua. Kena lagi cuaca panas. Kdg2 aku terpaksa kontrol sikit keaktifan aku. Aku ni jenis cepat bgerak yg tu la buat aku cepat bpeluh. Tmpt kerja aku hanya blh guna bju colour hitam dan putih. Kalau aku pakai putih habis laa sampai belakang bju ketiak pun basah. Pakai hitam pun nampak. Tu bila aku terlampau aktif. Kalau hari aku mkn gaji buta xda lak peluh tu kelua banyak,cuma bauu je. Kalau aku pakai jnis baju kain yg tak masok peluh tu yg buat aku tak selesa nak bgaul dgn rakan2. Haih tu cerita lama. Skrg aku dh jumpa penawar utk hilang kan bau. Jd sekarang ni aku tak la pakai blazer tgh hari buta utk cover ketibas aku. Aku tak risau nk pakai jnis kain apa sekali pun. Syukur alhamdulillah. Kalau aku nk blari ke nak melompat ke kat tmpt kja aku pun aku tak kisah dah. Ketibas pun xda,ketibau pun takda.

    BalasPadam
  4. Salam... Nak tanye kalau guna kapur tu boleh cerahkan kulit ketiak ke?

    BalasPadam