Khamis, 5 Jun 2014

Jom Cantik Dengan Air Putih

Hari ni kita story mori pasal kecantikkan pulak ye puan..
walaupun harus sedar, diri ni apa adanya seje.
.mihmihmihmih..
Alhamdulilah..

Hokey..
sebenanye aku baru sebulan berjinak-jinak dengan air masak..
sebelum ni minum bila perlu saje..
sekarang try habiskan 3ml air 1 hari..
setakat ni 2botol setengah tu aku mampu habiskan..
sebab bila siang dok kat opis and mengadap je bekas air..
aku teguk la 2,3 teguk..
lepas 15 minit teguk lagi..
so sistem pelawasan air kencing pun sgt la bagus..
kejap2 ke toilet..kejap2 ke toilet..
huhuhuhuhu..
Tapi bila balik rumah aku da lupa..
almaklum la sebok dgn kerja rumah..anak lagi..laki lagi..
minum bila haus saje..
grrrrrrrrrrrr - tak konsisten langsung-
Yang bestnye banyak minum air masak ni..
bila kencing korang tgk air kencing tu...
kalau kurang air warna die kuning gila..
tu maknanye kencing kita kotor..
tapi bila cukup air dalam badan warna jernih je..
tu maknaye kencing kita bersih...
sistem pencernaan pun bagus..
kepada yg kerap sembelit..
try banyakkan minum air..
inshalah..lacar saje..
:)

Air kosong ni pun salah satu cara mudah diet..
sebab die ziro kelori..korang telan banyak mane pun boleh..
mesti akan di buang balik..
aku sekarang on diet..-mintak2 tak la kelaut lagi..nak raya oiiiiiiiiiii-
konon2 makan kira kelori..
brfs aku ambik roti 2keping saje..
lepas tu sampai petang aku minum air banyak2..
bila lapar je aku minum tambah biskut tiger..
Petang sebelum pukul 8 aku mesti makan..
malam jgn makan apa2..
dari info yang aku dapat..
untuk setiap 25kg berat seseorang..
badan kita memerlukan 1 liter air..
so kalau berat korang 50kg harus la 2 liter air sehari kan..
berat aku da melebih2 dari sepatutnya..ko aku try habiskan 3liter..
-kira sendiri la berapa berat haku..mihmihmih -malu-

Bila minum lebih ni jugak..
bagus untuk kesuburan kita..
Sebab air putih dapat menghasilkan hormon testosteron pada kaum Adam
serta hormon estrogen pada kaum Hawa.
haaaaaaaaa..bagus kan..

Yeahhh..air kosong juga adalah untuk kecanntikan ye..
bila kita amalkan air masak ni..
kulit korang akan lembut and lembap je..
aku da dapat kesanya,,
aku sendiri la yg rasa bila sentuh muka..
org lain dok pandang je sentuh tidak 
tak de la tahu kelembapanya..
tapi syokkkk bila org da strat tegur..
Kulut muka u cantik la..bersih je..
mihmihmih sogan den...

anway..korang harus cuba..
kalau beli produk mahal2 pun tapi air tak cukup dalam badan..
hampeh je guna..
wiinggggggggggggggggggg







Tiada ulasan:

Catat Ulasan