Rabu, 23 Julai 2014

Lemaunye nak raya!!

haiii..
salam 26 ramadhan..

tahun ni aku rase nak beraye ala kadar je..ehhh..mmg tiap tahun ko rye ape hado je kan makcik oi..
mihmihmih..
tahun ni aku tak tahu la apasal..
nak raye da tapi rase semua malas nak buat..
cumanya kelengkapan utk Faeeq kitorang laki bini da setelkan..
dari songkok sampi la ke kasut die...
alredy done..wahhhh cepiking kooo...

Si Fariz pun aku tgk mls2 je nk prepare segala..
baju melayu ade la terbeli sepasang..
baju kemeja pun die beli sepasang je..
sendle sepasang..tu pun aku yg beria tanya..
nak pakai sendle yg da barai tu ke raye??
die selumber je...aku belanja la..laju ko terus ajak carik...grrrrrrrrrrr
t-sht non hado die beli...
tah pape tah..baju melayu yg pakai cuma sekali and da melambak kat lemari tu bukan main tmbah lagi..
t-sht yg pakai utk jln2 die xbeli langsung..
nak pakai yg lama je katanya..
sebenaye aku tahu die tak semangat nak raya sebab pe...
sebab rye k3 da kena kerja pakcik tu...
pas tu bonus die dapat ciput je..
sebab terover amik MC..
so attndent veryyy BAD!!!
padan muka hang...suka sgt MC...

aku pun berjangkit...
tgk laki tak semangat..
aku pun ilang semangat..
dapat semua sepasang da cukup...
mls nak tmbh2...mls nk semakkan otak pkir baju raya..
asalkan langsir utk umah betukar..
barang dapo setel...
barang anak setel...
da hokey da...

tapi paling best...duit raya tak tukar lagi..
minggu2 last ni pegi mana2 bank sume da close utk tuka duit...
bagus2...buat lagi suma kerja last minit...
kan da ngaga...
tapi nasib agak baik ade kwn keja bank..
tanya2 die ade lg tak stok duit..
puhhhhh..ado..tapi sume rm1...
lntak la...jnji de duit rye utk anak2 buah aku..
tak bagi kang malu seyyyy...
kedekut sgt acik adda die ni...
kikikikiki

okeyy la..mud lemauuuu melanda diri lg..
huiiiiiiiiiiiii..apasai???


2 ulasan:

  1. agaknya memang biler dah kertu ni mud raya dah lain sikit kan.. tuk anak jer lebih sikit persediaan nya.. untuk mak pak..pakai apa ada jer pon tak apa.. :)

    BalasPadam
  2. betul2...waduhhhh faktor kertu mmg cm ni ye...
    kakakaka rye k2 da xheran pki bju tahun bpe pun...
    cube mase ank dare..rye k7 pun bju bru lg..hahahah

    BalasPadam