Khamis, 7 Ogos 2014

Nak Risau Ke nak Happy ni???

Hai..
selamat hari raya..

huhhh..mmg raya..mud raya..
tapi aku da abis raya..hati tgh runsing serunsing-runsingya..
wahhhh..nampak tak kerunsingan aku di situ..
hati tak tenang oiii...tido tak lena bak hang..mandi lupa pakai sabun..
grrrrrrrrrr

ko da kenape??
meroyan sendiri sendiri..
mesti korang cakap cam tu kann..
what ever..tu aku nak mendambakan betapa seram sejuknye aku..

kenape??
sebab piriot da lambat oiiiiiiiiiiiiii...
mana bendera merah aku ni??
mana..mana..mana...mana ko????

tu la sebab kompiden sgt..
percaya sgt dengan LC ko tu..
kan nganga..ehh cube ko positif..jgn nak menggelabah sgt..
gile tak menggelabah...da lewat hoi...

okeyy..mulakan story...
hari tu aku tgk PIYA up entry pasal LC (LoveCycle)
ape tu LC??
ni aplication kt smatphone korang..
dwnlod je dr playstore..ade mende alah tu kat situ..
benda ni nak bagi info pasal cycle piriot kita..waktu kesuburan kita..waktu tak subur kita..
so menyenangkan kiraan kita...
bagi manusia yg sengal ubi bab mengira waktu subur mcm aku ni..
harus la carik bantuan..

so dengan kompidennye aku dwnload LC..
aku mmg tak amik perancang kehamilan da masuk 8bulan..
kan rasanya aku penah story aku makan pil perancang tu..berat aku menten..
makanya lepas bersalin lemak tepu lagi 10kg tu still tepu dlm badan..
mau ko tak stress oii..
dlm masa aku tak amik perancang..aku agak kejam la kat en.suami..
aku mmg nak jarakkan anak..mmg nak plan baik baik lepas ade Faeeq ni..

kejam aku tu tak la sampai tahap kena puasa sampai sebulan..
cumanya laki aku disarankan puasa time aku lepas piriot..
gitewwww ayat ko..pujangga sgt...
da la puasa seminggu time piriot..puasa lagi seminggu sbb otak pikir lepas piriot terus subur..
hahhh..korang paham kan tahap kesengalan aku..
kalau tak tahan nak puasa pun..ko pandai pandai la..
tak payah la aku nak bagi tahu cara..korang bayangkan sendiri la caranya..
oppppssssss....
tp kalau tak pandai baik ko puasa..hahhh..rasanya berdosa kan..kasihan kamu suami ku..
kahkahkah..

bagi mengelakkan kekejaman yg beterusan..
and pertambahan dosa yg berpanjangan..- ayat pujangga lagi-
akhirnya aku strat follow LC tu bulan lepas..
niat kat hati nak stop bagi bebanan kat suami..
nak bg best2 kat en.suami. 
nak bagi yg terbaik..
nak bagi ape yg setiap suami nak...



hah..dgn kopidenye ikut..
warna merah waktu waktu piriot..
warna biru waktu tak subur..
warna kuning mungkin subur..
warna hijau subur burrr burr..

tapinya!!!!!!!!!!!!!!
masuk bulan berikutnye....
uwaaaaaaaaaaaaaaa..apasal???
Next Cycle Delayed???

OMG...OMG...OMG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
tgn kipas kipas muka...-poyo sgt ko-

huwaaaaaaaaaaaaaa..aku nak menagis ke aku nak happy ni???
mmg baru 4hari..tapinya cukup merunsingkan otak aku ni..
Faeeq da nak dapat adik ke??
aku nak tambah anak lagi ke??
Fariz happy ke??
ehhh..Faeeq nak ke adik??
Faeeq boleh ke bedikari??
Faeeq da cukup besar ke??

wahhhh..semua Faeeq..Faeeq yg ko soalkan..
ke ko tu yg xredy???
muhahahaha..

kalau ade lagi redo la mek oi...
ape salahnye tambah anak..
sementara muda..sok da kerepot baru ko nak tambah..
tak sesuhai la pulekkkkk...
kwn  kwn ko semua lumba lumba tambah anak..
ko pulak seram sejuk nak tambah anak...
positif oiiii...positif...

ehhh..ehhh..ehhh jap ye...
tak de rase sakit kat tuttttt pun..
tak de rase badan nak demam pun...
tak de rase mabuk pun..
ehhhhhhhhhhh...xde hokeyyy..

miz P...come to mmy plzzzzzzzzzzz...





Tiada ulasan:

Catat Ulasan