Isnin, 22 September 2014

Jangkitan 3 in 1 kat Faeeq..

Salam olszz..

hahh..sekarang musim demam la aku ghase..
sane sini ibuk ibuk pos gambar anak betempek cool fiver kat dahi..
alohhh..kecian anak anak ku semua..

makanya anak aku pun terkena la jugak jangkitan 3 in 1..demam + batuk + selesema..
tak lain tak bukan jangkitan dari umah pengasuh la ye..
kalau kat umah mak apak nye ni sihat walafiat saje..
aku da tak mampu nak bejaga jaga sgt..
bukan tak syg anak..tapi nye korang paham paham sendiri la ye ibu ibu yg bekerja ni..
80% waktu siang tu mmg serah pada pengasuh la..
kalau cerewet sgt bab penjagaan anak ni..kang benci pulak mama faeeq tu kat aku..
so lg 20% tu aku serah pada yg satu..semoge dilindungi sentiasa..amin..

okeyyy..
jom mula cerita...khamis lepas aku da perasan badan faeeq hangat hangat giteww..
tapi ok lagi..aktif ya amat lagi.. lepas tu batuk batuk manje dah kedengaran..
okeyy..bagi makan ubat..stok ubat pun da berkurangan..
mana tak nye dah lame si dak faeeq ni tak demam..
seingat aku last die demam  bulan 5 lepas..sampai masuk wad..infeksen paru paru..
lepas tu alhamdulilah sihat walafiat...

aku ni tak boleh pikir yg tak baik kat anak..
kang mesti mendapat..lepas tgk ramai bebudak demam..
terdetik kat hati..ehh..da lame rasenye faeeq tak demam..
bagus pulak si kenit tu tak demam..
nahhh..esok demam terus ko..haishhh..sabar je la...




sabtu kitorang bawak die pegi klinik...
nak pegi klinik Samsudin kat s.buloh malas...jauh..
bukan la jauh sgt..tapi kalau mud malas apak die datang..jauh katanya..
so pegi la tgk klinik Saujana je..sekali sampai..nah...penuh tempat duduk tunggu doktor..
tak de pilihan lain..pegi je la poliklinik Alia..
sampai sampai kosong..tak de orang..
best best...

cek cek..doktor cakap paru paru ade kahak sikit..
tonsil bengkak..tapi belum tahap bahaya..
panas 38C..dokto cakap kalau panas tak kurang bawak pegi klinik lagi..
sebelum balik faeeq kena bagi ubat masuk montot..
ehh..baik pulak die nak nanges..tak teran balik..kalau tak..terbang uabt tu...bahahahaha
ekceli..aku tak berapa gemar amik ubat kat poliklinik Alia ni..-hah, gedik aku ni-
bukan ape..ubat die tak rasi sgt dengan faeeq.. 
yang rasi  ubat dari  klinik saujana atau klinik Samsudin je..
yang aku perati lah...tapi kalau tak okey jugak..
maknanya badan si kecik tu mmg nak  mintak urut..
mesti urat belikat da simpul sana sini..almaklumlakan lasak ya amat..
tapinye..tempat urut punnnnnnnnnnn...
pun ade tempat tempat yg serasi saje..ko bayangkan betapa demandnye anak aku ni..
ade 1 org je yg boleh urut si betuah ni dengan jayanya..nenek timah..adik nenek aku..
lepas dapat tangan nenek tu..compom kebah demam..
padahal nenek tu urut main main je pun..doa banyak banyak..
da tu yg die rasi..alhamdulilah la...
tapi sodehhh..skg nenek tu pegi haji ...makanya faeeq..kamu harus baik demam tak payah urut..
tak kan nak tunggu nenek timah balik haji baru nak baik kan..
fengsan mak kamu..


pagi ahad tu demam da okey sikit..tgl batuk korokkk..korokkk n flu sikit..
hahhh..lega mak kau...
aku troma kalau faeeq demam teruk..batuk teruk..
sebabnye troma duduk wad dengan die..
hahahahah...troma tu ko bayangkan lahh..
aku kecian tgk die kene cocok..kena amik darah..drip air..sebagainye la..
sebab penah merasakan..hope tak rasa lagi...sobb..sobb..




petang tu mengacau apak die basuh kereta..
kalau jumpa air..tak ingat dah kamu tu demam ke sihat ke..
si apak pun membuli saje..kite main hujan la..kite main air pancut la..
tak ingat anak tu demam baru nak kebah..flu baru nak kering..
main air serupa tu mmg datang balik la demam anak tu kang..

da puas main air..masuk rumah mintak mandi..mintak susu..mintak bawak jenjalan..
balik jenjalan tidok sampai malam..lepas tu bejaga tengah malam..badan pun panas balik...
haishhhh faeeq..sabar je la...nanti kite pegi klinik Samsudin pulak..
kamu tak jumpa dokto janggut tak mo baik demam..




Tiada ulasan:

Catat Ulasan