Rabu, 29 Oktober 2014

Wedding Kazen

Assalamualaikumwarahmatullah olszzz..

hohoiii..lame hakak tak berisaran..
acah acah bizi ..tapi mmg bizi pun..
tak dan nak jengok blog langsung..

laswik bizi ngan kerja opis yg melambak bile bos aku letak jawatan 24jam..
KEJAM SGT KO BOS BUAT AKU CENGGINI!! T__T
kerja die yg melambak aku kena hadap..rasa macam pengsan bangun pengsan bangun di buatnye..
elok pula lepas tu Faeeq demam panas...terpakse la aku bercuti jage org sakit pulak..
lagi lagi lagi la bizi..paham paham la budak da banyak ragam demam serupe ape kan..
manje die jgn ckp la..sampai aku nak ke jamban pun nak ikut ..
haishhhh...sabo je la..

minggu ni pun bizi jugak.. tapi ku sempatkan jugak  jenguk cik blog..
then ape lagi..mari lah kite becite cite sikit..

sabtu ahad tadi wedding kazen aku..
buat kat umah nenek..umah nenek pulak sebelah je ngan umah mak aku.
jadinye macam umah mak aku la yang kenduri lagi..
tiap tahun ko mak aku kenduri kan anak kawen..laku sungguh anaknye..bahahaha
org rewang rewang pun kat umah aku...kat kampung aku ni staill merewang tu wujud lagi..
jarang la berketering bagai..ketering tu utk sape2 yg malas datang kenduri org je katenye..
yg super rajin cam mak aku..acam makcik pakcik aku..mmg org kampung dtg rewang la..
potong bawang..potong sayur..masak nasik..masak air n sebagainye la..

aku bizi gak nolong..nolong pengantin la..
setting guesst book die la..betulkan plamin yg segek segek la..tlg tgk die corak inai la..
tlg nengok je mampu..nak buatkan tangan kayu..mmg tak menjadi la..

lepas tu wajib bizi ngan anak manje tu la..
aku penat bukan penat rewang..penat melayan faeeq..
hishhhh..penat dengar die merengek..
meragan saje...pantang org nak dekat die..meraung macam kena lambung lambung bunyiknye..
ye la badan baru nak baik demam..pak cik makcik die pulak..mengacau sokmo...
mau tak meraung saje budak tu..naik bosan jugak la..nasip anak sendiri..
kalau anak org dah aku suruh balik..bising saje..nanges saje...bahahahaha
kejam sgt..

sebelum cite ni aku peram lagi dlm draf..nah bagi nengok gambar pas tu cerita skali....
nak siapkan cerite ni pun berhari hari kot...
aleh aleh ke draf..sambung cite sikit ke draf..
sebabnye..ade saje yg menganggu konsentrasi aku..da ko bebelog waktu keja..padan la muke..


 malam nikah..buat malam jumaat lepas..pengantin lelaki ni  kawan sekampung fariz..jadinye mmg kenal sgt la..bejodoh pulak dgn sepupu aku..elok sgt..tapi sumpah bukan kitorang kenen kenen kan ye.dorang kenal sendiri mase balaja..tahu tahu..ehh..kawan fariz kapel dgn sepupuaku lahhh..


pelamin cantik..tapi latarbelakang je kureng sikit..kat gambo tak nampak hape..nampak cantik..realitinye..nahhhh..reban ayam wak aku nampak tu..ayam pun nak begambo boleh..hehehehe ape boleh buat..owner kenopi tak bagi kenves belakng pelamin tu..habis dah katanya..sabo je la..

malam berinai..pengapit pompuan je ade..sebabnye..pengantin lelaki dtg malam berinai sorang sorang oiiiiiiiiiiiii...xde pengiring..familynye malas nak ikut sbb esok siang nak datang lagi majlis besar pulak..ye la ijok dengan sekinchan dekat 1 jam jugak nak meredah jalan raye...tak pe..ko mmg sempoi Gomek a.k.a pengantin lelaki..


 yg baju pink n bacu coklat tu makcik aku..sekarang da macam kawan..sama besar..sema tinggi..besar kitorang anak buahnye ni pun...


 ni si ciwekk dgn acik finaz.. time ni pun mud xberapa nak hokey..aku nak selpi2 ngan apak die pun tak dan..menagis nak pegang kain sokmo...hangin betul lahhhhh...pas tu nengok tu..nak pegang kompang..kompang tu berat..tapi di hangkut kehulu kehilir..nak bg die cool..bagi aje la pegang..


pengantin kene pedajal...dalam kotak tu gula gula tok tabur kat budak budak..tapi kotak tu kotorang selotip banyak banyak..bungkus dengan kertas pembalut hadiah banyak banyak..kasi bepeloh kat ats pelamin tu bukak bungkusan tu...tapi pengantin pompuan bijak..die mintak keris hang jebat die koyak terus kotak tu...sabo je la...bahahahahhaha




habis kenduri..habis mengemas..buat bubur som som utk bagi orang kampung yang rewang..stail orag jawa mmg cenggini..teringat dulu aku lepas kenduri pun macam ni la..siap je basuh periuk yang besar besar serupa gergasi kat belakang umah..esok kacau bubur pulak...PENAT!!!


anway...slamat pengantin baru kakak n gomek..semoga berbahagia sampai bila bila..moge sakinah..mawaddah..baraqah..





PEACE @--->---

Tiada ulasan:

Catat Ulasan